Ga naar inhoud
  • 0

Mijn integratie met Outlook moet echt beter...


SuperWimmie

Vraag

Dag allemaal,

 

Ik heb een aantal erg leuke programmaatjes waar een boterham mee te verdienen valt. Helaas bestaat er zoiets als concurrentie, dus gaat die op andere gebieden met hetzelfde probleem aan de slag en zowaar.... mijn software lost de problemen beter op, maar hij wint het op het gebied van Outlook.

 

Helaas, want hij suggereert dat email problemen de kern is van alle kwaad en zowaar, hij weet het nog te verkopen ook.

Want email is de kern van alle communicatie en elk zichzelf respecteren CRM pakket zal dat onderschrijven.

 

Ik ben al enige tijd bezig om met de webviewer het zicht te kunnen krijgen op Outlook, dat lukt ten dele. Want de inbox krijg ik er wel uit, maar dat voldoet niet.

Met de Outlook Manipulator kan je ook verschrikkelijk veel, maar je wordt gedwongen om Outlook zo ongeveer na te bouwen als je de echte integratie wilt bereiken.

 

Wil ik allemaal niet.

 

Wat ik wel wil, is dat ik in een webviewer venster alle email verkeer te zien krijg, die voldoet aan de voorwaarde van gelijk email adres dat ik in mijn database heb zitten. Zowel als verzendadres maar ook als ontvangstadres.

 

Met ODBC zou je mogelijk ook zoiets kunnen bereiken, waardoor je de Outlook manipulator niet meer nodig hebt.

Iets anders is wat je ziet bij de startpagina van Google. Daar kan je een Widget installeren van Outlook, waar de agenda en Inbox direct te zien zijn. Via Java komt dat best mooi tot stand en met de webviewer zou dat integraal in Filemaker ingebracht kunnen worden.

 

Maar... ik loop steeds vast. En ik kan mij niet voorstellen dat niemand anders deze behoefte heeft. Oftewel, volgens mij heel veel mensen, als je tenminste iets van contactpersonen in je database hebt zitten.

 

Idem voor de agenda. Ik zou zo graag in mijn contacten-kaart gelijk kunnen zien welke afspraken ik in Outlook heb zitten met die persoon.

 

Wie of wat, maakt mij niet uit. En hoe dat moet ook niet. Komt u maar, ik ben benieuwd of we er met z'n allen uit kunnen komen!!

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Tsjonge, ik stel een vraag en een dag later gooit Microsoft de boel open :D

 

Het gaat mij niet zozeer om de openheid van het Outlook PST bestand, maar meer om het schermmatig aansturen van Outlook zelf. Als je met commando's van buitenaf Outlook de juiste dingen kan laten doen, hoef je waarschijnlijk geen data integratie te maken.

 

Net zoals je met mailto: outlook aanstuurt op het aanmaken van een nieuw emailtje....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...