Jump to content
  • 0

MySQL via ODBC: verplichte velden

SuperWimmie

Question

Posted

Dag allemaal,

Ik ben lekker aan de slag met ODBC om mijn webcontent in MySQL vorm te geven.

Technisch loopt het lekker.

Maar... ik merk dat de website (Joomla) sommige velden leeg laat, terwijl ik in Filemaker via de MySQL OBDC driver alle velden verplicht een waarde mee moet geven...

Weet iemand hoe ik dat opgelost kan krijgen?

PS: ik probeer de datastructuur geheel aan Joomla over te laten, dus wijzigen van veldinstellingen in de MySQL database is niet echt een oplossing.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Helaas... niemand reactie.

Ik heb ook nog nergens de oplossing voorbij zien komen, want dit probleem kwam ik op een ander Filemaker forum al tegen zonder oplossing.

Andere vraag: Wie weet hoe het zit met de maximale veldlengtes?

Oftewel, Filemaker kan tot 3 gig aan per veld, maar MySQL kan daar mogelijk anders over denken.

Evenzo de ODBC driver, die zal mogelijk ook beperkingen kennen....

Iemand die hier meer over weet?

• 0
Posted

Aanvullende note: Ik zit in Filemaker en lees een veld uit MySQL via ODBC. Het veld kent een maximale grootte van 7652 tekens. In het veld in MySQL zitten daadwerkelijk 52.000 tekens, maar Filemaker leest het dus niet volledig in...

De 52.000 tekens zijn behaald door het plaatsen van een vrij uitgebreide tabel, welke als HTML code in dat veld opgeslagen ligt.

Ik maak gebruik van Joomla om artikelen te genereren, dus wil ik graag de volledige 52000 tekens opgeslagen zien te krijgen.

7652 tekens is niet zo gek veel voor een artikel.

• 0
Posted

Als in de MySQL tabel staat dat er verplichte invoer vereist is, moet dat ook gebeuren (ook via ODBC). Filemaker of ActualODBC gaat hier soms een beetje raar mee om, het lijkt erop of heel de record wordt weggeschreven i.p.v. alleen het veld wat je aanpast. Dus als in het record iets staat wat verplicht is (en jij hebt het niet aangepast maar is wel leeg), krijg je een foutmelding. Heel vervelend. Dit kan je echt alleen oplossen door je MySQL aan te passen, helaas.

Dat van die veld - grootte wist ik niet, ben ik ook nog niet tegenaan gelopen. Is wel interessant om eens uit te zoeken....

• 0
Posted

Met betrekking tot de lege velden ben ik er achter dat een leeg veld op twee manieren kan ontstaan in MySQL:

Gevuld met een lege string (not is null)

Geen inhoud (null)

Joomla gooit er dus een lege string in, die Filemaker via ODBC dus niet geeft. Die geeft geen inhoud en op dat moment loop je tegen de restrictie aan van Not Null.