greg Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Kan iemand mij op weg helpen ? Ik heb 3 tabellen: invoice gerechten ingrediënten 1 invoice kan bestaan uit meerder gerechten. 1 gerecht bestaat uit meerdere ingrediënten. Een ingrediënt kan voorkomen in meerdere gerechten. Een gerecht kan besteld worden door meerdere invoice. Ik kan zien hoeveel van elk ingredient er in totaal nodig is voor alle klanten. En ik kan zien welke ingredienten nodig zijn per klant. Wat ik niet kan is zien is hoeveel van elk ingredient er nodig is per klant. In bijlage kunt u de relatie-opbouw zien. (Het is een bestand van Jonathan Stark die wat aangepast is.) Moet ik dit oplossen met een self join table of multikey? of nog anders? Alvast bedankt. Een duwtje in de rug is genoeg! Quote Link to comment
0 greg Posted November 10, 2009 Author Share Posted November 10, 2009 kan iemand mij helpen? Quote Link to comment
0 pjotter Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Ik zit net deze post eens door te lezen en kan mij herinneren dat deze vraag op een aantal manieren al eens is langs gekomen. Ik heb even snel gekeken en heb wat reakties gevonden op eerdere soortgelijken vragen. (niet helemaal hetzelfde maar toch met een redelijke overeenkomst) viewtopic.php?f=14&t=3904&hilit=samenstelling&start=15 en viewtopic.php?f=17&t=5102&p=32242&hilit=samenstelling#p32242 Ik denk dat je hiermee al een eindje op weg wordt geholpen succes Quote Link to comment
0 Lutmers Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Had je al een kant en klare oplossing inmiddels?? Ik heb het bestandje even voor je gemaakt... Ik denk dat je dit wil.... je kunt verder zelf wel lijsten sorteren en resumees maken enzo.. Succes! Jeroeningredient.fp7 Quote Link to comment
0 greg Posted November 16, 2009 Author Share Posted November 16, 2009 Bedankt pjotter en jeroen, Ik heb het kunnen oplossen met de 2de topic waarnaar pjotter refereerde. Bedankt voor de hulp. Quote Link to comment
Question
greg
Kan iemand mij op weg helpen ?
Ik heb 3 tabellen:
invoice
gerechten
ingrediënten
1 invoice kan bestaan uit meerder gerechten.
1 gerecht bestaat uit meerdere ingrediënten.
Een ingrediënt kan voorkomen in meerdere gerechten.
Een gerecht kan besteld worden door meerdere invoice.
Ik kan zien hoeveel van elk ingredient er in totaal nodig is voor alle klanten.
En ik kan zien welke ingredienten nodig zijn per klant.
Wat ik niet kan is zien is hoeveel van elk ingredient er nodig is per klant.
In bijlage kunt u de relatie-opbouw zien. (Het is een bestand van Jonathan Stark die wat aangepast is.)
Moet ik dit oplossen met een self join table of multikey? of nog anders?
Alvast bedankt.
Een duwtje in de rug is genoeg!
4 answers to this question
Recommended Posts