Jump to content
  • 0

Valuelist: "other" waardes tonen in rapport

Corneel

Question

Posted

Op een evaluatieformulier voor kinderen heb ik bij een vraag de mogelijkheid gemaakt om meerdere antwoorden te geven. Bijvoorbeeld kan er geantwoord worden op de vraag: 'wat vond je van de les?' : leuk, saai, te lang, te kort, "other....". In het evaluatierapport laat ik voor dit veld ("wat vond je van de les") de diverse antwoorden tellen: hoe vaak is geantwoord 'leuk', 'saai', etc. De antwoorden die zijn gegeven bij 'other...' (dat is immers de mogelijkheid die je hebt als je het veld instelt met aankruisvakjes) krijg ik met een berekening niet voor elkaar. Ik heb het geprobeerd met de formule "Substitute ( FilterValues ( List ( Evaluatie::Wat vond je van de les ) ; "other..." ) ; ¶ ; ", " )", maar die werkt dus niet.

Heeft iemand een idee?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Case ( FilterValues ( ValueListItems ( Get ( FileName ) ; "UwWaardeLijst" ) ; testOther::WatVondJeVanDeLes ) = "" ; 1 ; 0 )

deze functie geeft 1 indien hij dus "other" heeft aangeduid ( of niets heeft aangeduid), en geeft 0 indien hij een waarde uit de waardelijst heeft gekozen.

• 0
Posted

@andries

Op deze wijze geeft de formule inderdaad aan of de gebruiker het item "other..." heeft ingevuld. Maar ik wil nu juist in mijn rapport vermelden wat er is ingevuld bij "other..."

Hoe doe je dat dan?

• 0
Posted

Beste Corneel,

Waarom maak je niet gewoon een lijstweergave van je antwoorden met grofweg deze opbouw:

---start---

{inhoud: "Titel: Wat vond je van de les:"}

[kopgedeelte]

{jouw antwoordveld} + {resumeveld telling van jouw antwoordveld}

[subresume gedeelte gesorteerd op jouw antwoordveld]

{of leeg} of {overige data}

[body]

{of leeg] of {totaal telling van alle reacties}

[voetgedeeldte]

Succes,

Jeroen

• 0
Posted
@andries

Op deze wijze geeft de formule inderdaad aan of de gebruiker het item "other..." heeft ingevuld. Maar ik wil nu juist in mijn rapport vermelden wat er is ingevuld bij "other..."

Hoe doe je dat dan?

die waarde staat toch gewoon in het veld? Als je het veld gewoon toont als edit box, zal je de waarde zien staan die ze hebben ingevuld ( en dus niet others... ).