Ga naar inhoud
  • 0

Is Samengebruik EN Webtoegang tegelijk mogelijk?


HarryR

Vraag

Ik heb een database open staan voor samengebruik. De routerpoort is opengezet en doorgeleid naar de 'server' en de gebruikers met FileMaker op de PC of Mac kunnen via internet prima "Op afstand" werken.

Voor een aantal 'externen' zonder FileMaker op de Mac of PC, heb ik ook IWP voor dezelfde database op "Aan" gezet en in de router poot 80 geopend en naar de 'server' doorgeleid. En daar lukt het dus niet om de database te benaderen via de browser van de 'externen'.

Ben ik iets vergeten of kan dit niet tegelijk?

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is me gelukt. Door jullie opmerkingen ben ik eens gaan kijken naar de Firewall van McAfee. En daar bleek de poort 80 inderdaad nog geblokkeerd te zijn.

Ik ben via 'lokalhost' op de PC zelf (werkte) en vervolgens het lokale IP-adres vanaf een andere PC in het netwerk (werkte ook) aan gaan proberen. Toen ik het buitenom, met het externe IP adres, probeerde, bleef het stil. Na het openen van de poort in de McAfee-firewall was het opgelost.

Dank alle meedankers.

Harry

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...