Ga naar inhoud
  • 0

server problemen


Y&T

Vraag

wij hebben een FM-bestand draaien onder een FM-server, die telkens weer de gehele server plat legt. Ik vroeg me af of dit kan komen, omdat we vele verwijzingen naar andere bestanden gebruiken.

Het FM-bestand is gemaakt om projecten aan te maken en de diverse info die er kan zijn voor projecten te vangen in één record. Als er pdf-bestanden, excel-bestanden of jpegs zijn die met een project te maken hebben, werden die eerst geïmporteerd in media-velden, maar omdat de database daardoor al snel belachelijk groot werd, zijn we begonnen om speciale directories aan te maken per project, waarin die bestanden worden gezet. Vanuit het FM-bestand wordt er nu een relatieve link gelegd naar de bestanden in die directories.

Ondertussen is de database flink gevuld met records (=projecten) en zijn er dus veel verwijzingen naar vele bestanden. Zou dit een oorzaak kunnen zijn van het vastlopen van een gehele FM-server?

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste EDC,

 

de application log, daar moet ik nog achterheen. Kom ik op terug.

We draaien op windows server 2003. Als de FM-server platgelegd is, kan geen enkele database in die server meer worden geopend.De bestanden zijn niet beschadigd. De servercosole reageert ook niet meer en via windows systeembeheer-services en Taakbeheer moet de FM-server worden gesloten en opnieuw worden opgestart.

Link naar reactie
  • 0

De application log heb ik helaas nog niet gekregen van onze netwerkbeheerder, maar ondertussen is er wel iets veranderd aan één en ander. Het probleem is nu ietsje kleiner geworden; de server gaat niet meer down, maar het alleen de betreffende database wordt dichtgegooid. De server versie is 9.0v3. Het RAM-geheugen dat de server gebruikt is verhoogd. Ook is er gekeken naar de virusscanner en indexering van de schijf. Helaas is de database blijkbaar heel instabiel, maar onduidelijk is waarom. zoals eerder gezegd; kan het zijn dat het gebruik van referenties naar bestanden op andere plekken ergens op het netwerk deze problemen geeft?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...