Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker Pro ideeën, nu nog antwoorden


Marije

Vraag

Momenteel loop ik stage bij een bedrijf dat heel veel doet aan werving en selectie. Zij hebben al hun personeel in een database van Filemaker Pro (6) staan. Nu hebben ze mij gevraagd om uit te zoeken of het mogelijk is om nieuwe mensen zich via de website in te laten schrijven en dat deze gegevens direct in Filemaker Pro terechtkomen.

 

De bedoeling is als volgt:

 

--> Mensen die graag voor het bedrijf willen werken schrijven zich in met een CV (deze stap zou eventueel nog via e-mail kunnen).

--> Dan komt dit binnen en willen we eerst kijken of we deze mensen geschikt vinden

--> Zo ja, dan willen we graag dat we een soort van inlogcode/gebruikersnaam+wachtwoord kunnen mailen zodat de kandidaten zich verder in kunnen schrijven met persoonsgegevens, foto, werkervaring e.d.

--> Dit komt dan allemaal automatisch in Filemaker Pro te staan.

 

--> Ook zou het handig zijn als we bij de desbetreffende persoon hun foto en een link naar hun CV kunnen plaatsen.

 

Verder zouden wij graag willen dat de kandidaten deze gegevens zelf kunnen wijzigen, als ze bijvoorbeeld verhuizen, maar dat we wel een melding krijgen als er iets is veranderd.

 

Ook willen we graag zelf aangeven welke velden voor de kandidaten zichtbaar zijn, en welke we voor hen verborgen willen houden.

 

Is dit mogelijk met Filemaker Pro (6), dan wel met een nieuwere versie van dit programma?

Of weten jullie een ander programma dat deze mogelijkheden wel heeft?

 

Alvast bedankt voor jullie informatie.

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

welkom ! en alvast veel succes. Webintegratie met FileMaker is een uitdaging!

 

ik zou sowieso aanraden om up te graden naar een hogere versie.

 

Dan heb je eigenlijk twee (er zijn er meerdere, maar twee native) mogelijkheden: Instant Web Publishing of PHP.

 

Instant Web Publishing laat toe om een bepaalde layout in FileMaker te raadplegen via een browser. Let wel, je moet dan goed rekening houden met het "openen" en "sluiten" van records. Verder zijn niet al de functies in FileMaker beschikbaar voor Instant Web Publishing.

 

Er bestaat ook een PHP API voor FileMaker, zo kan je zelf een website bouwen, en data opvragen en wegschrijven naar FileMaker. Dit is naar mijn mening de meest krachtige en flexibele methode, maar vereist kennis van PHP.

 

Er bestaan ook nog een andere API voor Ruby on Rails, maar daar ken ik niet voldoende van om je er bij te kunnen helpen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou er voor kiezen om MySQL of Microsoft SQL Server te gebruiken als database. MySQL zit vaak al bij een zakelijk webhosting pakket.

Je zou de nieuwe inschrijvingen periodiek binnen kunnen halen (importeren) in jullie FileMaker applicatie. Net zoals Outlook dat bijvoorbeeld doet.

Naast de aanpassingen in de FileMaker applicatie, moeten er ook aanpassingen gemaakt worden aan de website.

 

Ga jij dit project (technisch) oppakken?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Marije,

Ik denk dat Mark je op de goede weg zet. Gewoon een simpel webform gebruiken om je MySQL database te vullen die je toch vaak kado krijgt van je provider.

Kies dan voor een ODBC koppeling tussen Filemaker en MySQL. Eenvoudig te maken en daarna is het gewoon live in je data kijken, records uitlezen, toevoegen, wijzigen. Kind kan de was doen.

Ik heb zelf (zonder mysql/php goeroe te zijn) een front office voor OSCommerce gemaakt... aangezien mijn 40.000 producten in de webshop onmogelijk via een brwoser te beheren bleken (veel te traag)... Via filemaker en ODBC gaat het nu als een speer.

Heb je een voorbeeld nodig, dan hoor ik het wel he...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...