Ga naar inhoud
  • 0

Centrale opslag documenten


TheMisfit

Vraag

Hi,

 

Ik heb al enige tijd een aantal scripts die ervoor zorgen dat ik de inhoud van een containerveld kan exporteren naar de "documents" folder op de server en

die vervolgens enkel de filereferentie in het containerveld houden.

Kwestie van de dbase lekker licht te houden en toch iedereen toegang te geven tot de (centraal opgeslagen) files.

 

Dat gaat goed zolang alle clients onder hetzelfde platform draaien.

Maar OS X en Windows gaan anders om met de bestandspaden (en de 'referenties' die ze opslagen in filemaker containervelden).

Beide platformen kunnen dus elkaars containervelden niet raadplegen.

 

Hoe los je zoiets praktisch op?

 

alvast bedankt

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kunt de bestandsnaam opslaan in een tekstveld ('FileName'). Het volledige pad staat dan in een calculatieveld dat er ongeveer zo uitziet:

 

Case ( 
Abs ( Get ( SystemPlatform ) ) = 1 ; "MacintoshVolumeName" ; 
"WindowsShareName" 
)
&
TOName::FileName

Vervolgens kun je het bestand openen, verplaatsen, downloaden, etc. m.b.v. de Troi File plug-in. Er zijn ook andere plug-ins met bestands-functies.

 

Wanneer je geen plug-in wilt of kunt gebruiken, kan het ook met AppleScript of een shell script.

 

Succes, Henk

Link naar reactie
  • 0

Zo'n extra calculatieveld kan inderdaad een oplossing bieden.

 

Het is overigens wel eigenaardig dat Filemaker bij de opslag van een reference in een containerveld

enerzijds wel bijhoudt van welk platform afkomstig is (met filemac: imagewin: ...)

maar anderzijds daar verder zelf niets mee doet voor de weergave van de inhoud.

 

Of zie ik weer iets over het hoofd :roll:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...