Ga naar inhoud
  • 0

Database combineren


Lz87

Vraag

Goedendag iedereen,

 

Een tijd geleden ben ik begonnen met filemaker. Nu is het zo dat ik de losse databases allemaal voor elkaar heb gekregen. Ik nu volgens de volgende databases: contactmanagement, taskmanagement, issue tracking, document libary en product catalogue. Heb het ooit hier in de forum gezien dat je verschillende databases met elkaar kan linken, helaas kan ik die niet meer terugvinden op de forum. :(

 

Het enige wat ik me nog kan herinneren is dat er hoofd database gekozen moet worden. Meest waarschijnlijk gaat dit de taskmanagement (aangezien ik hier vanuit begin en alle projecten staan) of anders contactmanagement. Bij alle databases staat er de veld projects, ik wil wanneer ik een nieuwe record toevoeg in een andere database een van de projecten aanklikken die ik al gemaakt heb bij taskmanagement.

 

Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen,

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Op zich is dat helemaal niet zo moeilijk.

Kijk eens eerst bij de help file van filemaker onder de noemer van:Designing and creating databases dan bij: Working with related tables and files.

Daar staat gewoon zeer simpel uitgelegd hoe dit moet. Ik zelf denk dat dit toch iets is wat men minimaal moet weten. Begin gewoon en koppel je adressen bestand eens aan een andere bestand. Download eens een eenvoudig bestand hier en kijk hoe dit is opgebouwd.

succes

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Pjotter.

 

Heb hier en daar gekeken naar wat je me adviseerde, om naar working with related tables and files. Alleen is het zo dat ik daar niks hebben kunnen vinden bij losse databases relateren. Enige wat ik daar alles heb kunnen lezen is dat tabellen related kunnen worden.(neem aan dat die tabellen allemaal in een database zitten dan) Zelf ook geprobeerd bij database; relaties maar kan vervolgens alleen maar de tabellen selecteren die ik in die database heb gemaakt.

 

Ik heb dus twee losse bestanden (databases) en zou die graag met elkaar willen relateren, zonder dat ik ze samenvoeg als een bestand. Is dit mogelijk?

Link naar reactie
  • 0

Zeker geen enkel probleem.

De tabel is dan gewoon extern te koppelen.In de help file staat dan ook:

Design a relational database, which is one or more tables in one or more files that, when used together, contain all the data you need for your work.

 

Als je bij manage database kijkt bij de relaties, dan zie je dat je ook een extern file kunt nemen. Daar moet je verder mee aan de slag.

Bij de help file moet je zoeken bij creating relations en dan verder gaan.

 

Ik heb even in een van je vorige berichten zitten kijken en zag dat je onder onderwerp: Gegevens kunnen niet worden toegevoegd, een vrij uitgebreid voorbeeld had staan. Ik zou toch eens in je eigen ontwerp eens goed gaan proberen en testen hoe dit precies werkt. Ik heb het gevoel dat wat je gedaan hebt niets anders is dan de standaard voorbeelden van FM aanmaken en die een beetje aanpassen van tekst. Pak gewoon een zo'n file en spit die eens goed uit dan komt je er achter dat FM erg veel kan. Wat je nu doet is volgens mij verloren moeite. Als je eenmaal meer weet van FM zul je de database die je nu maakt anders opzetten en al die losse tabellen in een bestand maken.

succes

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...