Jump to content
  • 0

index "resetten"

wouterm

Question

Posted

Is er een manier om de index op één of andere manier opnieuw te laten berekenen.

Als ik bv. zoek op een term "abc", dan vindt filemaker een record waarin "abc" staat, maar ook één waarin "abD" staat.

Ander probleem is dat als ik een product wil invoeren op een offertebon, dmv een unieke productcode, filemaker de overeenstemmende gegevens niet ophaalt uit de producttabel (naam, prijs). BIj sommige producten lukt dit wel, bij andere niet.

Iemand een idee?

thx !

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

in de database definitie de index afzetten, en uit de database definitie gaan. Daarna weer openen, op minimal zetten, en een find uitvoeren op dat veld. Dit zou normaal de index opnieuw moeten aanmaken.

• 0
Posted

Het probleem in de relatie heb ik al gevonden: In de productcode moet minstens 1 cijfer zitten, anders werkt de relatie niet.

Reindexeren lukt niet direct om dat zoek probleem op te lossen

• 0
Posted

FileMaker gebruikt trouwens een verschillende index voor zoekopdrachten en voor relaties. Voor zoekopdrachten slaat hij de woorden individueel op. Voor relaties maakt hij een waarde index op.