Jump to content
  • 0

Gepauzeerd script vanuit een ander script afsluiten

Roger

Question

Posted

Is het mogelijk een gepauzeerd script vanuit een ander script af te sluiten? Het kan wel met een knop met de functie: script afsluiten. Maar ik wil graag dat er aansluitend een record verwijderd wordt en dat er naar een andere layout wordt genavigeerd, kortom een script wordt doorlopen.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

O ja! :D

Uiteraard. Maar in een specifiek geval wil ik het graag zo oplossen dat ik niet meer een enter hoeft te geven of "ga door" hoef aan te klikken om het script te hervatten, nadat een ander knopje aangeklikt is dat een handeling annuleert. En dat kan volgens mij niet met FileMaker. Ik kan het wel oplossen door het geheel anders op te zetten, maar 't was makkelijker geweest als er een functie (scriptstap) was geweest die een lopend (gepauzeerd) script op naam kan afsluiten.

• 0
Posted

Even voor mijn beeldvorming:

Je start een script, dat komt in de pauze stand.

Op de layout waar je dan terecht komt is een knop die een ander script aanroept, maar het onderhanden script moet annuleren.

Je begint in feite overnieuw.

Bij het toewijzen van een script aan een knop heb je links van de toewijsknop een menu waarin je kan opgeven wat je met het onderhanden script moet doen.

Standaard staat dat op Pauzeren, maar je kan het ook op Halt of Exit zetten.

Als ik het goed gelezen heb is dat wat je wilt.

rmw