Ga naar inhoud
  • 0

Gepauzeerd script vanuit een ander script afsluiten


Roger

Vraag

Is het mogelijk een gepauzeerd script vanuit een ander script af te sluiten? Het kan wel met een knop met de functie: script afsluiten. Maar ik wil graag dat er aansluitend een record verwijderd wordt en dat er naar een andere layout wordt genavigeerd, kortom een script wordt doorlopen.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

O ja! :D

 

Uiteraard. Maar in een specifiek geval wil ik het graag zo oplossen dat ik niet meer een enter hoeft te geven of "ga door" hoef aan te klikken om het script te hervatten, nadat een ander knopje aangeklikt is dat een handeling annuleert. En dat kan volgens mij niet met FileMaker. Ik kan het wel oplossen door het geheel anders op te zetten, maar 't was makkelijker geweest als er een functie (scriptstap) was geweest die een lopend (gepauzeerd) script op naam kan afsluiten.

Link naar reactie
  • 0

Even voor mijn beeldvorming:

 

Je start een script, dat komt in de pauze stand.

Op de layout waar je dan terecht komt is een knop die een ander script aanroept, maar het onderhanden script moet annuleren.

Je begint in feite overnieuw.

 

Bij het toewijzen van een script aan een knop heb je links van de toewijsknop een menu waarin je kan opgeven wat je met het onderhanden script moet doen.

Standaard staat dat op Pauzeren, maar je kan het ook op Halt of Exit zetten.

Als ik het goed gelezen heb is dat wat je wilt.

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...