clarify Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 Weet iemand hoe ik gebruikers van mijn webapplicatie pdf rapporten kan doen toekomen? Print is niet web compatible, Save as pdf is niet web compatible, Save as pdf is niet server compatible, etc. Behoorlijk frusterend allemaal. Kan ik gebruikers van mijn web applicatie helemaal geen rapporten bezorgen? Quote Link to comment
0 fmwebshop Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Je kunt dit oplossen met een flinke omweg. Maak een lokale database aan. Deze laat je met een timerscript de benodigde data iedere paar minuten automatisch importeren vanaf je web applicatie. In hetzelfde script laat je bepalen of er eventueel mail verzonden moet worden, deze kun je nu automatisch verzenden van af je lokale toepassing. Een timerscript plugin vind je ondermeer gratis bij Myfmbutler. Deze oplossing functioneert al meer dan een jaar perfect bij mij. Vr gr Harry Quote Link to comment
0 fmwebshop Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Kon je email niet beantwoorden bij gebrek aan emailadres, bij deze. Dit is wat ik gebruik Twee berekenings velden: >best timer formule< "If ( Get ( CurrentTimeStamp ) > GetAsTimestamp ( " & Quote ( best timer volgende alarm ) & ") ; mfmb_DoScript ( \"timer uitvoeren\" ; " & Quote ( Get ( BestandsNaam ) ) & " ) ; false )" >best timer trigger calc< mFMb_DS_SetTrigger ( best timer formule ) & mFMb_DS_SetAlarm ( True ) >best timer volgend alarm< alarmtijd Vr gr Harry Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Voila! Ik heb het werkend! Mijn opstelling: 1. FM Server Advanced waarop IWP op draait 2. FM Pro op een apart werkstation waarop een programmaatje draait dat PDF rapporten maakt. Gebruikers van buitenaf komen allemaal via IWP binnen, maar Server kan ook benaderd worden door FM Pro binnen de eigen muren Het werkstation met Filemaker Pro is ingelogd op de FM Server. De gebruiker staat op een bepaald scherm en roept een rapport af, eventueel met een aantal ingestelde parameters: http://www.eenvoudigg.com/clarify/pdf/afbeelding1.jpg In de applicatie wordt een aparte tabel bijgehouden, waar alle benodigde sleutelwaarden en zoekwaarden staan die nodig zijn voor het rapport. De gebruiker is direct klaar met de aanmelding, hij krijgt nog een extra schermpje waar hij het overzicht van opgevraagde rapporten kan vinden. Als je daar kan kijkt, zie je het rapporten overzicht: http://www.eenvoudigg.com/clarify/pdf/afbeelding2.jpg Op de FM Pro computer draait een script elke minuut. Die zoekt de rapportentabel af naar openstaande rapporten en gaat met de sleutelwaarden en zoekwaarden alsnog het rapport opbouwen. Geheel automatisch dus. Vervolgens slaat het rapport deze op als PDF met een vaste bestandsnaam. (filewin:/C:/temp/Rapport.pdf) In het record van het rapport importeert hij via Import File het PDF rapport in een container, let er op dat hij niet alleen een referentie opslaat, maar het complete PDF bestand. De gebruiker ziet vervolgens bij verversing van het scherm dit overzicht: http://www.eenvoudigg.com/clarify/pdf/afbeelding3.jpg Zodra de gebruiker op Rapport.pdf klikt, gaat de webbrowser automatisch het PDF bestand downloaden en openen. Door het Rapporten bestand veel sleutelwaarden en zoekwaarden mee te geven, kan je feitelijk voor alle rapporten deze constructie gebruiken. De rapportaanvraag wordt per ingelogde gebruiker gescheiden gehouden, zodat elke gebruiker haar eigen rapporten ziet staan. 's Nachts wordt het rapporten bestand leeg gemaakt. Dit voorkomt onnodige groei aan opgeslagen PDF bestanden in containervelden. Het systeem draait nu een week en iedereen is er lovend over. Quote Link to comment
0 clarify Posted April 20, 2010 Author Share Posted April 20, 2010 Bedankt Harry en SuperWimmie, ik heb het exact zo geimplementeerd en het werkt prima. Ik gebruik de print-routine ook om scripts te draaien die scriptsteps bevatten die niet web-compatible zijn. Dat script draait inderdaad elke minuut. Soms zit er echter nog diep onder de oppervlakte wel eens een halt script step. Die zet dan de print-trein stil. Hebben jullie een extra controleroutine lopen om dat eventueel vast te stellen en dan de print trein weer te herstarten? Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Bij mij stuur ik hem naar een layout waar een grote knop op zit om het script te onderbreken. De knop start een nietszeggend script en roept daarmee de overige scripts een halt toe (via de instelling op de knop zelf). Werkt gegarandeerd. Opstarten doe ik via een automatische script bij het inloggen. Door een speciaal account toe te kennen werkt ook dat gegarandeerd goed, mits voorzien van de juiste rechten. Quote Link to comment
0 clarify Posted April 21, 2010 Author Share Posted April 21, 2010 Bedankt Superwimmie, wat een naam trouwens! Vriendelijek groet Clarify, ook mooi! Quote Link to comment
Question
clarify
Weet iemand hoe ik gebruikers van mijn webapplicatie pdf rapporten kan doen toekomen?
Print is niet web compatible, Save as pdf is niet web compatible, Save as pdf is niet server compatible, etc. Behoorlijk frusterend allemaal.
Kan ik gebruikers van mijn web applicatie helemaal geen rapporten bezorgen?
6 answers to this question
Recommended Posts