Ga naar inhoud
  • 0

Datum - Invoermasker


Toetie

Vraag

Beste,

 

Ik kom er niet uit. Mijn probleem is het volgende.

Op een datumveld wil ik een gewone input doen via het numerieke klavier.

Dus gewoon typen bvb 110210. Er staat dan een invoermasker klaar dat geeft _ _ / _ _ / _ _. Na het verlaten van de record krijg ik dan 11/02/2010.

 

Ik ben al aan het testen geweest via de datumnotatie maar het lukt niet.

 

Helpen jullie mij even?

 

 

Thanks

 

Steven

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Er staat dan een invoermasker klaar dat geeft _ _ / _ _ / _ _

 

Voor zover ik weet ken FM helemaal geen invoermaskers.

We zouden het heeeeeeeeeel graag willen, maar het bestaat gewoon niet.

 

Je kunt enkel met een script trigger (OnObjectExit of OnObjectSave) een script starten dat je invoer ombouwt naar de gewenste FM input.

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Dat kneepje is al stokoud: het staat hier (maar het gaat over tijden, je zal het dus moeten aanpassen). Het dateert nog uit de tijd toen AutoEnter by calculation nog niet ingeburgerd was en we dus twee velden pal op elkaar moesten zetten: eentje voor de invoer, en eentje om het resultaat te tonen. Dat hoeft nu dus niet meer. Laat je weten of het gelukt is?

Link naar reactie
  • 0

Een ander idee zou zijn:

 

Datum_tekst is een tekstveld met als berekende waarde:

If ( Length ( Datum_tekst) = 6 and Middle ( Datum_tekst;3;1 )  ≠ "-" ;Middle ( Datum_tekst ; 1 ; 2 ) & "-" & Middle ( Datum_tekst ; 3 ; 2)  & "-20" & Middle ( Datum_tekst ; 5 ; 2) ; 

If ( Length ( Datum_tekst) = 8 and Middle ( Datum_tekst;3;1 )  ≠ "-" ; Middle ( Datum_tekst ; 1 ; 2 ) & "-" & Middle ( Datum_tekst ; 3 ; 2)  & "-" & Middle ( Datum_tekst ; 5 ; 4); 

If ( Length ( Datum_tekst ) = 8 and Middle ( Datum_tekst;3;1 )  = "-"; Middle ( Datum_tekst ; 1 ; 6 ) & "20" &  Middle ( datum_ingang_TEKSTVELD ; 7 ; 2 ); Datum_tekst )))

Datum_tekst wordt gebruikt om de datum in te voeren.

 

Datum is een datumveld zodat je met datums kunt rekenen en bevat als berekende waarde:

GetAsDate ( datum_tekst )

Datum heeft ook als bevestiging door berekening:

IsValid ( datum )

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...