Ga naar inhoud
  • 0

Eenvoudig Portal filteren, maar dan toch moeilijk


Roger

Vraag

Een portal wordt gefilterd m.b.v een global met daaraan een popup/venstermenu (valuelist) op basis van een gecalculeerd veld (keyfield contactpersoon_nr. en * ( cp_nr_c & "¶" & "*"). Het * zorgt ervoor dat alle records worden getoond indien geen contactpersoon uit de valuelist wordt gekozen. In de valuelist kan worden bepaald dat ook de waarden uit een tweede veld worden getoond. Dat is mooi, hiermee bereiken we dat ook de namen van de contactpersonen worden getoond. Maar eigenlijk hoeven die contactpersoonnummers (van een perfectionist :wink: ) helemaal niet getoond te worden in de popup. Dat kan door aan te geven dat alleen de waarden van het tweede veld weergegeven dienen te worden. Maar als we dat doen zijn we in de popup ons * kwijt en heb je niet meer de mogelijkheid om niet te filteren, oftewel alle records te tonen.

 

Om het toch enigszins acceptabel op te lossen zou je een button kunnen laten verschijnen indien de global een andere waarde heeft dan * waarachter een scriptje schuilgaat die de global opnieuw instelt met *. Maar liever had ik een popup met bovenin een * (of beter nog: "allen") en daaronder de waarden van een te kiezen veld op basis van het keyfield. (Ik wil het daarbij niet oplossen door de valuelist op te bouwen op basis van, in dit geval, de contactpersonen, enkel op diens unieke nummers).

 

Iemand misschien nog een goeie tip?

5a758dcb94bd5_Schermafbeelding2010-03-03om12_19_18.png.2defb17063bea57618d0d7ef3db32011.png

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Harry,

 

Deze auto berekende waarde zit sowieso op de global. Maar daar los je mijn vraag niet mee op. Eenmaal een contactpersoon uit de popup geselecteerd is de asterisk (*) uit de popup verdwenen.

 

Het ligt dus iets gecompliceerder, maar ik vermoed dat er 'clarifiers' zijn die het probleem wel herkennen en ik ben benieuwd of zij het hebben kunnen oplossen.

 

Groet, Roger

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...