Jump to content
  • 0

Eenvoudig Portal filteren, maar dan toch moeilijk

Roger

Question

Posted

Een portal wordt gefilterd m.b.v een global met daaraan een popup/venstermenu (valuelist) op basis van een gecalculeerd veld (keyfield contactpersoon_nr. en * ( cp_nr_c & "¶" & "*"). Het * zorgt ervoor dat alle records worden getoond indien geen contactpersoon uit de valuelist wordt gekozen. In de valuelist kan worden bepaald dat ook de waarden uit een tweede veld worden getoond. Dat is mooi, hiermee bereiken we dat ook de namen van de contactpersonen worden getoond. Maar eigenlijk hoeven die contactpersoonnummers (van een perfectionist :wink: ) helemaal niet getoond te worden in de popup. Dat kan door aan te geven dat alleen de waarden van het tweede veld weergegeven dienen te worden. Maar als we dat doen zijn we in de popup ons * kwijt en heb je niet meer de mogelijkheid om niet te filteren, oftewel alle records te tonen.

Om het toch enigszins acceptabel op te lossen zou je een button kunnen laten verschijnen indien de global een andere waarde heeft dan * waarachter een scriptje schuilgaat die de global opnieuw instelt met *. Maar liever had ik een popup met bovenin een * (of beter nog: "allen") en daaronder de waarden van een te kiezen veld op basis van het keyfield. (Ik wil het daarbij niet oplossen door de valuelist op te bouwen op basis van, in dit geval, de contactpersonen, enkel op diens unieke nummers).

Iemand misschien nog een goeie tip?

5a758dcb94bd5_Schermafbeelding2010-03-03om12_19_18.png.2defb17063bea57618d0d7ef3db32011.png

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dag Harry,

Deze auto berekende waarde zit sowieso op de global. Maar daar los je mijn vraag niet mee op. Eenmaal een contactpersoon uit de popup geselecteerd is de asterisk (*) uit de popup verdwenen.

Het ligt dus iets gecompliceerder, maar ik vermoed dat er 'clarifiers' zijn die het probleem wel herkennen en ik ben benieuwd of zij het hebben kunnen oplossen.

Groet, Roger

• 0
Posted

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden zegt men. Een voorbeeldbestandje zal dan misschien ook geen kwaad kunnen. Zie bijlage. De uitdaging is om in de popup naar een, nu nog ontbrekend, item te gaan dat alle records toont. Nu moet je nog op het knopje 'toon allen' klikken om dit te bereiken.

filter.fp7