Ga naar inhoud
  • 0

Bepaal of een aanbieder winnend is


Siroop

Vraag

Ik heb een aanbestedingsdatabase met 100 aanbieders en 50 gebieden. Elk gebied heeft een winnende aanbieder. De winnaar wordt gekozen op basis van een vergelijking van de voor dat rayon binnengekomen offertes (op prijs en nog wat andere criteria).

 

Aan elke aanbieder wil ik de eigenschap "winnaar" (ja, nee) hangen: heeft hij in een of meer gebieden gewonnen (ongeacht of hij daarnaast in één of meer gebieden ook verloren heeft).

 

Stel aanbieder A heeft 2 offertes ingediend: een voor gebied 1 en een voor gebied 2

In gebied 1 heeft hij gewonnen en in gebied 2 heeft hij verloren.

 

Hoe laat ik aanbieder A een winnende berger zijn?

 

(Als ik het met een eenvoudige if-then doe dan maakt gebied 1 hem een winnaar maar daarna zorgt gebied 2 er weer voor dat hij verliezer is)

Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

het is toch niet de aanbieder die de winnend is, maar toch zijn bieding? Dus sla het gewoon in die tabel op,: is winnend Ja/Nee

 

Of je maakt een join tabel tussen aanbieder en gebied, en dan sla je het in die tabel op ( maar eigenlijk is zijn offerte al die join tabel )

 

Eventueel kan je dan vanuit de tabel aanbieder naar al zijn biedingen kijken en zien welke hij gewonnen heeft en welke niet.

Link naar reactie
  • 0
het is toch niet de aanbieder die de winnend is, maar toch zijn bieding?

Dank voor je reactie Andries.

Het gaat er niet om of dat zo is ..... ik heb het nodig!

Als een aanbieder een winnende bieding heeft dan wil ik de eigenschap "winnende aanbieder " aan hem hangen. Er zijn ook aanbieder die geen offerte hebben ingediend of aanbieders die wel offertes hebben ingediend maar niets hebben gewonnen.

 

Overigens is de tabel aanbieding uiteraard gekoppeld aan de tabel aanbieder. Ook staat in de tabel aanbieding een veld "winnend".

 

Eventueel kan je dan vanuit de tabel aanbieder naar al zijn biedingen kijken en zien welke hij gewonnen heeft en welke niet.

Dat is nu al zo. Er staat een portal in de layout aanbieder met een overzicht van al zijn offertes met daarbij per offerte of die winnend is of niet.

 

Maar wat ik wil in de tabel aanbieder het veld winnend (Ja,Nee) hebben. Hoe doe ik dat?

winnendaanbieder.fp7

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...