Jump to content
  • 0

Bepaal of een aanbieder winnend is

Siroop

Question

Posted

Ik heb een aanbestedingsdatabase met 100 aanbieders en 50 gebieden. Elk gebied heeft een winnende aanbieder. De winnaar wordt gekozen op basis van een vergelijking van de voor dat rayon binnengekomen offertes (op prijs en nog wat andere criteria).

Aan elke aanbieder wil ik de eigenschap "winnaar" (ja, nee) hangen: heeft hij in een of meer gebieden gewonnen (ongeacht of hij daarnaast in één of meer gebieden ook verloren heeft).

Stel aanbieder A heeft 2 offertes ingediend: een voor gebied 1 en een voor gebied 2

In gebied 1 heeft hij gewonnen en in gebied 2 heeft hij verloren.

Hoe laat ik aanbieder A een winnende berger zijn?

(Als ik het met een eenvoudige if-then doe dan maakt gebied 1 hem een winnaar maar daarna zorgt gebied 2 er weer voor dat hij verliezer is)

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

het is toch niet de aanbieder die de winnend is, maar toch zijn bieding? Dus sla het gewoon in die tabel op,: is winnend Ja/Nee

Of je maakt een join tabel tussen aanbieder en gebied, en dan sla je het in die tabel op ( maar eigenlijk is zijn offerte al die join tabel )

Eventueel kan je dan vanuit de tabel aanbieder naar al zijn biedingen kijken en zien welke hij gewonnen heeft en welke niet.

• 0
Posted
het is toch niet de aanbieder die de winnend is, maar toch zijn bieding?

Dank voor je reactie Andries.

Het gaat er niet om of dat zo is ..... ik heb het nodig!

Als een aanbieder een winnende bieding heeft dan wil ik de eigenschap "winnende aanbieder " aan hem hangen. Er zijn ook aanbieder die geen offerte hebben ingediend of aanbieders die wel offertes hebben ingediend maar niets hebben gewonnen.

Overigens is de tabel aanbieding uiteraard gekoppeld aan de tabel aanbieder. Ook staat in de tabel aanbieding een veld "winnend".

Eventueel kan je dan vanuit de tabel aanbieder naar al zijn biedingen kijken en zien welke hij gewonnen heeft en welke niet.

Dat is nu al zo. Er staat een portal in de layout aanbieder met een overzicht van al zijn offertes met daarbij per offerte of die winnend is of niet.

Maar wat ik wil in de tabel aanbieder het veld winnend (Ja,Nee) hebben. Hoe doe ik dat?

winnendaanbieder.fp7

• 0
Posted (edited)

Harry,

Ik zie het, het werkt. Maar kunt je nog iets uitleggen over deze berekening.

If(Filter ( List(aanbiedingen::winnend);"ja")="ja";"winnend";"")

Filter en List, ken ze allebei niet.

Edited by Guest
  • 0
Posted

Bij mij kijkt deze formule alleen maar naar de bovenste aanbieding in de portal:

als die op nee staat is het geen winnende berger, ook al staan er daarna wel winnende aanbiedingen voor die berger

• 0
Posted
Aan elke aanbieder wil ik de eigenschap "winnaar" (ja, nee) hangen

Wanneer je 1/0 gebruikt in plaats van ja/nee kan je de volgende calculatie gebruiken:

if ( max ( relatie::veld = 1 ) ; "winnaar" ; "" )

• 0
Posted

Harry,

Ik begrijp deze niet helemaal.

Wil je je formule eens invoegen in de door jezelf aangepaste voorbeeld file

Kijken of ik 'm dan wel begrijp