Ga naar inhoud
  • 0

Ga naar script


ReneBr

Vraag

Hallo allemaal,

 

Binnen Filemaker kun je in een script naar een layout gaan middels de optie Lay-outnaan door berekening. Dit werkt super.

Wat ik zoek is eigenlijk dezelfde functionaliteit maar dan voor een script. Dus zoiets als dit

 

Met een druk op de knop wordt op basis van de layoutnaam de scriptnaam bepaald. Bijvoorbeeld: Zit je in de layout

Inkoop en je wilt een inkooporder toevoegen dan wordt de scriptnaam Inkoop_NieuwRecord. Zit je in Agenda dan wordt

de scriptnam Agenda_NieuwRecord.

 

Wat ik zoek is dat ik op basis hiervan het script kan starten met dezelfde naam.

 

In bovenstaand voorbeeld wordt de layoutnaam en de gekozen functie opgehaald uit een veld.

 

Iemand een idee?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja dat klopt. Op dat moment weet ik wat de naam van het script is. Ik moet dan een heel lang if / else script maken

omdat er heel veel layouts zijn.

 

Wat ik zoek is [script door berekening], net zoals bij layout waarbij de scriptnaam een variabele is. Dit zit standaard

niet in Filemaker. Mischien kan het met een custom functie of wellicht helemaal niet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...