Jump to content
  • 0

extra informatie meegeven bij importeren foto's

Vitruvius

Question

Posted

Met een ingebouwd script in FM kan ik een hoop foto's importeren en er nieuwe records van maken. Graag zou ik ineens wat extra informatie willen meegeven dat van toepassing is op alle foto's (1foto per record) die worden geïmporteerd op dat moment.

Concreet wil ik dat er een invulveld verschijnt waar ik voor bepaalde velden bepaalde waarden kan ingeven.

Hoewel de data van die velden niet bij elke import anders zijn moeten ze regelmatig aangepast worden.

Om uniform te blijven wil ik dat er standaard de waarden van het laatst geïmporteerde record als standaard waarden worden gezet.

Deels om te voorkomen dat ik alweer dezelfde waarde moet invoeren, deels om te zorgen dat de waarden dus uniform blijven.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Kun je dit oplossen met automatische invoer gegevens ?

Je kunt hier per import bepaalde informatie automatisch in één of meerdere velden in alle nieuwe geimporteerde records doen invoeren.

Als je "berekening" gebruikt kun je gebruik maken van waarden die je in een of meerdere globaalvelden hebt ingevoerd voor de import.

Vr groet

Harry

• 0
Posted

De gegevens die ik soms moet aanpassen zijn niet te berekenen op basis van de gegevens die al in de database zitten.

Dus ik moet zoiezo af en toe manueel invoeren, maar aangezien het gaat om tientallen-honderd foto's per dag wil ik dit automatisch doen bij een batch import van die foto's. Concreet gaat het over de sub-locatie waar we die dag gewerkt hebben. Dat kan dezelfde als die van gisteren zijn, maar het kan ook een compleet nieuwe sub-locatie zijn.

Automatisch invullen is dan ook riskant wanneer ik dat vergeet aan te passen voor de import.

• 0
Posted

Je vraagt om automatische invoer......

Je kunt de waarde van je globaalveld laten berekenen/invullen in je import script op basis van de laatste import

(vergeten of fout kun je altijd nog corrigeren met vervang veldinhoud)

• 0
Posted

Ik vraag inderdaad om een automatische invoer, maar filemaker moet me wel eerst vragen welke data hij moet invoeren in een bepaald veld voor de nieuwe records (1 nieuwe record per nieuwe foto). Het beste dat FM kan doen is mij de data van de laatste record tonen en dan kan ik hiermee akkoord gaan of niet. FM kan onmogelijk berekenen of hij andere data moet invoeren of dezelfde dan die van gisteren, en welke data.

Een globaal veld is geen optie aangezien de gegevens niet het zelfde zijn voor elke record in de volledige database.