Ga naar inhoud
  • 0

DataViewer focus on Mac OS


andries

Vraag

Opgelet: je kan niet zomaar op delete duwen om een expressie te verwijderen in de data viewer.

 

Had net de Manage Scripts dialoog venster openstaan, was bezig in mijn Data Viewer en wou een test expressie verwijderen. Naar al oude gewoonte druk ik op de "delete" toets op mijn toetsenbord, en FileMaker vraagt of ik zeker ben ik of ik het script wil verwijderen!

 

Om een expressie te verwijderen uit de dataviewer ben je verplicht om op het vuilbakje te duwen (of mss is er een andere shortcut nu, die heb ik nog niet gevonden dan).

aangepast door Gast
Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb een antwoord gevonden...

 

 

FileMaker 11 verandert het gedrag van de window focus. Als je in de witte zone klikt van de data viewer lijkt het of dit venster "focus" heeft, maar dat heeft het dus niet. Dit wordt verraden door het feit dat de itemselecte in het lichtgrijs worden weergegeven. De focus blijft dus op het venster waar je voordien in aan het werken was (in mijn geval dus de script manager).

 

Om de focus op de dataviewer te zetten moet je op de titelbar klikken. Dan zal je ook zien dat de itemselectie donkergrijs wordt. Dan kan je weer wel de delete knop op je toetsenbord gebruiken.

 

Ik weet niet of dit een bug is, of dat het zo bedoeld is door FileMaker, het was in ieder geval IMHO logischer tot FM10.

 

Ik denk ook dat dit enkel voorkomt op Mac OS X omdat ze daar de hele interface hebben aangepast, en ik vrees dat er hier en daar nog wat spaak loopt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...