Jump to content
  • 0

DataViewer focus on Mac OS

andries

Question

Posted (edited)

Opgelet: je kan niet zomaar op delete duwen om een expressie te verwijderen in de data viewer.

Had net de Manage Scripts dialoog venster openstaan, was bezig in mijn Data Viewer en wou een test expressie verwijderen. Naar al oude gewoonte druk ik op de "delete" toets op mijn toetsenbord, en FileMaker vraagt of ik zeker ben ik of ik het script wil verwijderen!

Om een expressie te verwijderen uit de dataviewer ben je verplicht om op het vuilbakje te duwen (of mss is er een andere shortcut nu, die heb ik nog niet gevonden dan).

Edited by Guest

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Heb een antwoord gevonden...

FileMaker 11 verandert het gedrag van de window focus. Als je in de witte zone klikt van de data viewer lijkt het of dit venster "focus" heeft, maar dat heeft het dus niet. Dit wordt verraden door het feit dat de itemselecte in het lichtgrijs worden weergegeven. De focus blijft dus op het venster waar je voordien in aan het werken was (in mijn geval dus de script manager).

Om de focus op de dataviewer te zetten moet je op de titelbar klikken. Dan zal je ook zien dat de itemselectie donkergrijs wordt. Dan kan je weer wel de delete knop op je toetsenbord gebruiken.

Ik weet niet of dit een bug is, of dat het zo bedoeld is door FileMaker, het was in ieder geval IMHO logischer tot FM10.

Ik denk ook dat dit enkel voorkomt op Mac OS X omdat ze daar de hele interface hebben aangepast, en ik vrees dat er hier en daar nog wat spaak loopt.