rmw Posted March 28, 2010 Posted March 28, 2010 Maar weer eens een beetje aan het stoeien met de custom menu's... En nou wil ik eigenlijk een menu voorzien van een soort van kopjes. Het menu gaat navigatie voor 2 onderdelen bevatten. Iets van Menu-naam Kopje1 Item1 Item2 Item3 Seperator Kopje2 Item4 Item5 Hierbij zijn de kopjes dus menu-items die niks mogen doen en die ik het liefst ook gedisabled zou hebben. Ja, ik weet dat je met submenu's kan werken, maar in dit geval is dat niet gewenst. Hoe krijg ik die menu's gedisabled? Als het kan, kijk ik er vast overheen, maar ik denk dat het niet kan..... Ik laat me graag overtuigen van het tegendeel rmw Quote
0 hbrendel Posted March 28, 2010 Posted March 28, 2010 Wijs een FileMaker Commando toe dat niet werkt. Ik heb altijd voor alle form-layouts de mogelijkheid uitgeschakeld om naar listview te gaan. In de custom menus gebruik ik dan 'Go to Listview' om een disabled menu te krijgen. Er zijn nog veel meer trucs denkbaar met een beetje creativiteit. Quote
0 rmw Posted March 28, 2010 Author Posted March 28, 2010 Dank! Het kan dus op de standaard filemaker manier: met een beetje creativiteit rmw Quote
Question
rmw
Maar weer eens een beetje aan het stoeien met de custom menu's...
En nou wil ik eigenlijk een menu voorzien van een soort van kopjes.
Het menu gaat navigatie voor 2 onderdelen bevatten. Iets van
Menu-naam
Kopje1
Item1
Item2
Item3
Seperator
Kopje2
Item4
Item5
Hierbij zijn de kopjes dus menu-items die niks mogen doen en die ik het liefst ook gedisabled zou hebben.
Ja, ik weet dat je met submenu's kan werken, maar in dit geval is dat niet gewenst.
Hoe krijg ik die menu's gedisabled?
Als het kan, kijk ik er vast overheen, maar ik denk dat het niet kan.....
Ik laat me graag overtuigen van het tegendeel
rmw
2 answers to this question
Recommended Posts