Ga naar inhoud
  • 0

layout meerkeuzevragenlijst


Femca

Vraag

Hallo iedereen,

 

Ik heb een vragenlijst in welke patiënten de mogelijkheid hadden in 2002 gegevens in te vullen zoals volgend voorbeeld van een vraag:

Maakte u ooit het volgende door:

0 een hartinfarct

0 een ingreep aan de kransslagaders

0 een herseninfarct

0 enz

 

Bedoeling is nu bij aanvang van een tweede controle 8j later dat dezelfde patiënten deze vragenlijst opnieuw invullen waarbij ze deze maal de gegevens die ze de vorige keer ingevuld hebben kunnen zien en indien foutief kunnen aanpassen. Nu, ik ben begonnen met de layout van deze vragenlijst in FM pro 10 aan te maken en ik zou graag willen hebben dat het "0" = bolletje automatisch ingekleurd is wanneer de vorige maal het bolletje naast hartinfarct ingekleurd was. En ik zou ook graag willen weten hoe ik die "bolletjes" kan verkrijgen in FM Pro 10.

 

Alvast heel erg bedankt

 

Femca

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Femca,

 

Dit kun je doen door de opmaak van je invoervelden aan te passen.

Ga naar: Layout bewerken,

selecteer een veld en daarna met je rechter muisknop: Veld/besturingselement: Instellingen.

In het venster dat dan verschijnt kies je bij Stijl besturingselementen onder Weergave de stijl die je wilt weergeven op je formulier.

Normaal staat dit ingesteld op: Invoervak, maar je kunt die weergave wijzigen in o.a. Groep Keuzerondjes. Dit is waar jij naar op zoek bent.

De te maken keuzes kun je aanmaken in een aparte lijst waar je naar kunt verwijzen, of in een aparte tabel zetten waar je naar verwijst.

 

Overigens is het bij sommige vragen misschien ook wenselijk dat er meerdere antwoorden aangekruist kunnen worden. Kies dan voor Groep Selectievakjes i.p.v. keuzerondjes.

 

Succes,

Wim

Link naar reactie
  • 0

Hallo Wim,

 

Bedankt voor je reactie!

Ik heb een check box aangemaakt voor hartinfarct, kransslagaders, herseninfarct, enz maar mijn probleem is dat de patiënten in een bepaald veld E6, bijvoorbeeld een 0 en een 3 ingevuld hebben waarbij de 0 voor hartinfarct staat en de 3 voor herseninfarct. Het lukt mij niet om zowel het bolletje dat bij hartinfarct hoort als dat van herseninfarct aangevinkt te krijgen. Het is misschien eenvoudiger om visueel te tonen wat ik juist wil. Dus

E6 0 3

 

0 Hartinfarct (0)

0 Kransslagaders (1)

0 Ingreep slagaders been of lies (2)

0 Herseninfarct (3)

 

Ik wil dus dat er van zodra er een getal in E6 verschijnt het corresponderende bolletje of bolletjes aangevinkt worden zonder dat ik deze manueel moet aanklikken.

 

Groeten Famke

Link naar reactie
  • 0

Eerst en vooral héél erg bedankt voor je hulp!!

 

Het is bijna wat ik bedoel maar in jouw bijlage kan je klikken op de check box en dan wordt E6 aangepast terwijl ik op zoek ben of er een mogelijkheid is om als er in E6 een 0 en 1 al ingevuld staat dat dan de checkbox automatisch hetgeen wat overeenstemt met 0 en 1 aanvinkt zonder dat ik dit manueel kan doen.

Hetgeen wat in E6 staat is via mysql in filemaker pro 10 ingetankt en zodus is E6 "een moederveld" waar niet aan gewijzigd mag worden. Ikzelf mag dus niets manueel invoeren of aanklikken.

Link naar reactie
  • 0

Het is ons gelukt om de checkbox te linken met E6 maar nu wordt er niet correct weergegeven wat bij wat hoort. Ik zal verduidelijken met een voorbeeld

0 hartinfarct

1 ingreep kransslagaders

2 herseninfarct

3 ingreep halsslagaders

4 enz

 

Nu neemt hij alles door elkaar want hij zet de omschrijving alfabetisch en we willen dat ze in volgorde van de cijfers komen zonder dat de cijfers in de layout view zichtbaar zijn.

o hartinfarct

o ingreep kransslagaders

o herseninfarct

o enz

 

We willen dus dat alles visueel overeenstemt als 0 = hartinfarct dan moet het eerste bolletje aangevinkt worden, als 1 = ingreep kransslagaders dan moet het 2e bolletje aangevinkt worden, ...

Dus als je me met dit laatste probleem aub kan helpen?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • 0

Hello,

 

Hier ben ik terug met een volgend probleem. Ik heb nu geleerd om verschillende checkboxen aan te maken binnen een layout vb vader. Maar nu zou ik de volledige layout inclusief de verschillende checkboxen willen kopiëren voor moeder, grootouders, zussen en broers. De velden die gecodeerd staan bij vader als bvb E6, E5, E4 worden voor de moeder E6_2, E5_2 en E4_2.

Als ik nu Select All --> Copy --> lege layout --> copy doe dan krijg ik wel de layout van de vader maar niet aangepast aan de moeder. M.a.w. ik wil een copy kunnen doen van de gehele layout van de vader, welke ik plak in de layout van de moeder en direct aangepast is aan de gegevens van de moeder. Ik weet niet of ik duidelijk genoeg ben want het is allemaal een beetje nieuw voor mij.

 

Ik hoop dat iemand mij opnieuw kan helpen...

aangepast door Gast
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...