Ga naar inhoud
  • 0

Electronisch Factureren


Pasav

Vraag

Hallo,

 

Ik ben opzoek naar de moeglijkheden om electronisch te factureren vanuit FileMaker. De belasting dienst stelt daar

bepaalde eisen aan. Geavanceerde elektronische handtekening of Electronic Data Interchange worden als standaard genoemd.

 

Zijn er mensen hier de ervaringen hebben met EF die door de belastingdienst zijn goed gekeurd.

 

Hoor graag de reactie's / mogelijkheden.

 

Mvg,

Patrick

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hangt ervanaf wat je wilt. Als je een boekhoud pakket wilt wat factureert, zijn daar een paar eisen aan verbonden. Maar electronische handtekeningen heb ik nog niet gehoord. Het heeft meer te maken dat je facturen niet meer mag aanpassen als ze eenmaal verzonden zijn.

 

Wil je meer gewoon kunnen factureren voor je klanten, dit via print, pdf of mail versturen, dan voldoet veel meer. Kijk eens naar http://www.custumcrm.nl. Daarin zit een complete facturatie module. Het voordeel is hier dat je facturen kan aanpassen, als je een fout maakt is dat niet zo erg. Als je eenmaal je facturen goed hebt en verstuurd kan je een export maken naar bijvoorbeeld een boekhoudpakket. Daar staan ze dan vast, dus voor de belastingdienst akkoord.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reactie. Je aangegeven software ziet er goed uit, maar ik gebruik mijn eigen ontwikkeling.

 

Wat ik eigenlijk wil is, ik heb voor mijn eigen werk een database gemaakt. Daar factureer ik ook uit. Volgens de website van belastingsdienst moet je ervoor zorgen dat

je factuur aan de volgende eisen voldoen :

– De afnemer moet akkoord gaan met de factuur. => dit is af te spreken mijn mijn klanten

– Op de factuur moeten de wettelijk verplichte gegevens staan. => staat nu ook al alles op wat verplicht is

 

– De factuur moet authentiek en integer zijn. => hoe zorg ik hier voor .. ? Heb nu al logo en gegevns er op staan, maar ja hoe integer en authentiek is dat.

 

– De Belastingdienst moet de factuur kunnen controleren. => van mij mogen ze komen controleren .. ;)

Link naar reactie
  • 0
Bedankt voor de snelle reactie. Je aangegeven software ziet er goed uit, maar ik gebruik mijn eigen ontwikkeling.

 

Wat ik eigenlijk wil is, ik heb voor mijn eigen werk een database gemaakt. Daar factureer ik ook uit. Volgens de website van belastingsdienst moet je ervoor zorgen dat

je factuur aan de volgende eisen voldoen :

– De afnemer moet akkoord gaan met de factuur. => dit is af te spreken mijn mijn klanten

– Op de factuur moeten de wettelijk verplichte gegevens staan. => staat nu ook al alles op wat verplicht is

 

– De factuur moet authentiek en integer zijn. => hoe zorg ik hier voor .. ? Heb nu al logo en gegevns er op staan, maar ja hoe integer en authentiek is dat.

 

– De Belastingdienst moet de factuur kunnen controleren. => van mij mogen ze komen controleren .. ;)

 

Het is enige tijd in gebruik: verstuur je facturen als PDF !!

Link naar reactie
  • 0
– De factuur moet authentiek en integer zijn. => hoe zorg ik hier voor .. ? Heb nu al logo en gegevns er op staan, maar ja hoe integer en authentiek is dat.

 

Het was altijd zo dat je facturen op gedrukt briefpapier moest printen, dat bedoelen ze ermee. Maar sinds enkele jaren hoeft dat niet meer. Wat moet is dat je logo/bedrijfsnaam vermeld staat, je KvK nummer, je banknummer en al je bedrijfsgegevens. Zodat de ontvanger kan controleren dat het echt van jou afkomstig is. Tegenwoordig mag je dit printen, PDF'fen en/of mailen.

Link naar reactie
  • 0

Je mag je factuur gewoon als pdf of word document versturen. Voor een factuur op deze manier verstuurd gelden precies dezelfde regels als het papieren factuur. De enige extra voorwaarde is dat de afnemer akkoord moet gaan met deze manier van versturen. Je kunt je afnemer dus niets verplichten, als deze een papieren versie wil moet je die alsnog sturen. Zie ook http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/elektronisch_factureren/elektronisch_factureren-06.html.

Groet, Niels

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...