Ivan Vaes Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 Ik zoek een formule om getallen uit een portaal met elkaar te laten vermenigvuldigen. bij voorbeeld : portaalrij 1 = 1000, portaalrij 2 = 0,6 , portaalrij 3 = 1,2, ... dan zou ik als resultaat in een calculatieveld willen zien : 1000 x 0,6 x 1,2 x ... en dit uiteraard op basis van een portaal, dus niet een reeks vooraf gedefinieerde velden. een beetje zoals "sum(veld)", maar dan met vermenigvuldig... Iemand een idee ? Quote
0 andries Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 iets in de zin van: Let ( _list = Substitute ( List ( PORTAALTABEL::VELD ) ; "¶" ; "*" ) ; Evaluate ( _list ) ) Quote
0 Ivan Vaes Posted May 11, 2010 Author Posted May 11, 2010 Dag Andries, Dit is precies wat het zijn moet. Dank je wel het werkt prima. Beste groeten, Ivan Quote
0 BURODOK Posted May 11, 2010 Posted May 11, 2010 Let ( _list = Substitute ( List ( PORTAALTABEL::VELD ) ; "¶" ; "*" ) ; Evaluate ( _list ) ) mooi! Quote
Question
Ivan Vaes
Ik zoek een formule om getallen uit een portaal met elkaar te laten vermenigvuldigen.
bij voorbeeld : portaalrij 1 = 1000, portaalrij 2 = 0,6 , portaalrij 3 = 1,2, ...
dan zou ik als resultaat in een calculatieveld willen zien : 1000 x 0,6 x 1,2 x ...
en dit uiteraard op basis van een portaal, dus niet een reeks vooraf gedefinieerde velden.
een beetje zoals "sum(veld)", maar dan met vermenigvuldig...
Iemand een idee ?
3 answers to this question
Recommended Posts