Ga naar inhoud
  • 0

bestand importeren in containerveld via ftp?


Tom

Vraag

Goede avond,

 

is het mogelijk om een bestand te importeren in een container veld vanaf een ftp server?

 

ftp://ftp.ftpserver.com/map/bestand.xml

 

Ik wil een in runtime solution de tafels updaten via internet. (data word elke nacht gerefreshed)

Ik dacht eraan een compleet xml bestand in te lezen in een container veld.

Nadien met een script het bestand lokaal te exporteren in de map van de runtimesolution,

gevolgd door een import van de data uit het xml bestand.

 

Na de import wil ik het bestand in de map ook deleten.

 

(eventuele andere denk pistes zijn ook welkom)

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

 

Tom

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Tom,

 

Hoezo via ftp, container, export, import, etc.? Je kunt direct vanaf een internet adres een xml file inlezen.

 

scriptstap "importeer"

kies xml file en vul het internetadres in bij htmlrequest.

 

Dat file is dan natuurlijk wel voor iedereen zichtbaar (als je het weet te vinden) dus voor gevoelige informatie lijkt het me niet een heel fantastische oplossing

Eventueel kun je met een htaccess file de toegang limiteren voor bepaalde ip adressen zodat je alleen toegang tot het file hebt als je vanaf een vooraf ingesteld ip adres komt.

 

Automatisch verwijderen lukt met FM helemaal niet maar dat zou je wellicht met een cronjob kunnen oplossen.

 

Groet, Niels

Link naar reactie
  • 0

@tackenco: soms wil je het bronbestand ergens opslaan om later te bewijzen van waar de data komt (bijvoorbeeld bij het gebruik van de currency xml-file van de ECB, daar heb ik een klant die elke dag toch ook de xml file wil downloaden, dat als "bewijs" dient om aan te tonen waar de omrekeningskoersen vandaan komen)

 

scriptmaster kan dit met 1 scriptstap: "Get URL as Container (url)". En het is een gratis plugin.

 

Een van de nadelen van deze plugin is de version control met Java. En dan ligt vooral het probleem bij Java die soms dingen veranderen zodat het onmogelijk is backwards compatible te zijn. Je kan echter een een auto-update die zij zelf voorzien gebruiken, zodat de mensen altijd de juiste plugin versie hebben.

 

De plugin is te downloaden via: http://www.360works.com, een echte aanrader!

 

edit: dit is niet via FTP, maar wel via http, dus is ook in dit geval het bestand openbaar... Ik denk dat je via scriptmaster ook wel via FTP kan downloaden, maar dan zal je zelf in groovy moeten duiken (groovy is een taal gebaseerd op Java).

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor de snelle reactie...

 

Waar het eigenlijk om draait is het volgende:

 

ik wil een runtime solution maken die telkens men ze opstart kijkt of de laatste data aanwezig is.

De data is inderdaad niet publiekelijk op het net te zetten. Ik dacht eraan om ze op een ftp server te zetten,

die beveiligd is door een user login. Het pad naar de ftp kan de login gegevens bevatten, en verdoken opgeslaan worden

in de runtime solution.

 

Eventueel moet ik met een filemaker server werken en de runtimes data laten ophalen in de server.

(Maar ik verkies liever de server niet online te zetten)

 

In ieder geval wil ik dagelijks ergens het laatste databestand (xml file of iets anders, dat eventueel geencrypteerd is) ergens beschikbaar stellen in een beveiligde omgeving, om het nadien in mijn runtime solution te kunnen importeren. Bepaalde velden zijn zelfs niet bestemd voor de runtime gebruiker, maar dienen om berekeningen te maken in de runtime solution.

 

jammer dat OBBC niet is ondersteund in een runtime solution....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...