Ga naar inhoud
  • 0

Event verzenden


rmyvml

Vraag

ik heb er al meerdere posts hier over gelezen, maar mijn probleem blijft nog steeds.

 

ik werk met een filemaker server en 2 filemaker pro 10.

De database staat op de server, zodra ik op de ene cliënt een bijlage invoer (bestand invoegen) wil ik deze hierna kunnen openen op beide clients.

het script wat ik hiervoor gebruik is:

 

Variabele instellen [$bijlage1; Waarde:CCM_Pharma::Melding Bijlage 1]

Event verzenden ["aevt";"pdoc"; "$bijlage1"]

 

als ik dit script run op de cliënt waar ik hem op heb ingevoerd doet deze het wel, op de andere niet.

ik krijg daar een melding dat het bestand niet kan worden gevonden.

 

iemand een idee wat ik verkeerd doe???

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Begrijp ik het goed, dat je het bestand uit de container wilt openen via Windows/Mac OS X?

In dat geval zul je altijd eerst de inhoud moeten exporteren naar schijf, voordat je het kunt openen.

Dat het goed gaat op de machine waar je het bestand hebt ingevoegd, komt inderdaad doordat het daar ook buiten FM al beschikbaar is.

 

Export Field Contents geeft je die mogelijkheid, waarbij je kan opgeven dat het bestand ook moet worden geopend.

Door gebruik te maken van Get ( TemporaryPath ) in het bepalen van de bestandsnaam, wordt het fysieke document voor de gebruiker niet zichtbaar en weer opgeruimd als je FM stopt.

 

HTH

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

ik heb het vandaag op een paar manieren geprobeerd, maar het werkt niet.

 

Wat ik heb gedaan is eerst een variable instellen met daar $file; get ( temporarypath) & CCM_Pharma::Bijlage in.

daarna veldinhoud exporteren $file; automatisch openen

 

wat doe ik fout???

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...