Jump to content
  • 0

Event verzenden

rmyvml

Question

Posted

ik heb er al meerdere posts hier over gelezen, maar mijn probleem blijft nog steeds.

ik werk met een filemaker server en 2 filemaker pro 10.

De database staat op de server, zodra ik op de ene cliënt een bijlage invoer (bestand invoegen) wil ik deze hierna kunnen openen op beide clients.

het script wat ik hiervoor gebruik is:

Variabele instellen [$bijlage1; Waarde:CCM_Pharma::Melding Bijlage 1]

Event verzenden ["aevt";"pdoc"; "$bijlage1"]

als ik dit script run op de cliënt waar ik hem op heb ingevoerd doet deze het wel, op de andere niet.

ik krijg daar een melding dat het bestand niet kan worden gevonden.

iemand een idee wat ik verkeerd doe???

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

zelfs dan doet hij het niet,

het rare is wel, ik heb met meerdere bestanden geprobeerd. en 1 bestand deed het wel goed :?

dat ene bestandje was een jpeg. meerdere jpegjes geprobeerd.. maar die deden het niet.

• 0
Posted

Zit het verschil niet in het bijvoegen van een bijlage of een koppeling naar de bijlage?

Want in het laatste geval als het bestand lokaal op 1 van de clients staat dan kan de ander hem echt niet vinden....

• 0
Posted

Begrijp ik het goed, dat je het bestand uit de container wilt openen via Windows/Mac OS X?

In dat geval zul je altijd eerst de inhoud moeten exporteren naar schijf, voordat je het kunt openen.

Dat het goed gaat op de machine waar je het bestand hebt ingevoegd, komt inderdaad doordat het daar ook buiten FM al beschikbaar is.

Export Field Contents geeft je die mogelijkheid, waarbij je kan opgeven dat het bestand ook moet worden geopend.

Door gebruik te maken van Get ( TemporaryPath ) in het bepalen van de bestandsnaam, wordt het fysieke document voor de gebruiker niet zichtbaar en weer opgeruimd als je FM stopt.

HTH

rmw

• 0
Posted

super bedankt voor je reactie.

ik ga hier vrijdag als ik weer aan het werk ben direct naar kijken, en zal hier melden of het is gelukt.

• 0
Posted

ik heb het vandaag op een paar manieren geprobeerd, maar het werkt niet.

Wat ik heb gedaan is eerst een variable instellen met daar $file; get ( temporarypath) & CCM_Pharma::Bijlage in.

daarna veldinhoud exporteren $file; automatisch openen

wat doe ik fout???

• 0
Posted

wat moet ik ervan maken als het een willekeurig bestand is?? dus jpeg of pdf of xls????

gewoon veldnaam??? ccm_pharma::bijlage ???

• 0
Posted

ja inderdaad, je bestandsnaam kan een variabele of veld zijn, ccm_pharma::bijlage denk ik in jouw geval.

Ik doe het vaak zo:

Let ( 
[
_pad = Get ( TemporaryPath )
; _bestandsnaam = ccm_pharma::bijlage
]
;
"file:" & _pad & _bestandsnaam
)