Jump to content
  • 0

Plug-ins voor FileMaker 11

hbrendel

Question

Posted

Drie maanden na het uitkomen van FileMaker 11 zijn er nog steeds geen 11-compatibele versies van Dacon's MenuControl, CNS' SMTPit en 24U SimpleDialog uitgebracht.

Aangezien deze plug-ins in al mijn toepassingen een belangrijke rol spelen kan ik dus niet over naar 11. Dit is niet onoverkomelijk maar wel jammer, want het verhelpen van de screenflicker onder Windows en de nieuwe Inspector zijn belangrijke verbeteringen.

Zou dit nog goed komen?

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dat is dus waarom ik zo zuinig ben met het gebruik van plugins.

Soms maken ze het leven eenvoudiger maar je bent altijd weer afhankelijk van nog meer partijen. :mrgreen:

• 0
Posted (edited)

Iedere zelf respecterende plug-in ontwikkelaar zal met een FileMaker 11 compatible versie komen.

Uit ervaring weet ik dat Dacons hier redelijk snel mee is.

Heb je al geprobeerd of de plug-ins waarvan jij gebruik maakt werken onder FileMaker 11?

Het wil namelijk niet zeggen dat FileMaker 10 plug-ins niet werken onder FileMaker 11.

Edited by Guest
  • 0
Posted

SMTPit nog niet geprobeerd (dat heeft ook geen zin zolang MenuControl het niet doet). CNS geeft expliciet aan dat het niet compatibel is.

SimpleDialog crasht niet, maar sommige dialogen verschijnen niet. Onbruikbaar dus.

MenuControl crasht de Mac-versie van FM11, niet de Win-versie, maar werkt niet onder Win.

Die ervaring met Dacons had ik ook, maar deze keer...

Overigens had ik ook goede ervaringen met 24U

Ik denk dat ik ze maar eens ga aanschrijven.

• 0
Posted

Dat is fijn. Zelf ben ik inmiddels beta-tester geworden van 24U SimpleDialog, deze is ook bijna klaar en inmiddels te gebruiken.

SMTPit blijkt toch 11-compatibel te zijn, de informatie op hun site is een beetje onduidelijk.

Nu nog FM Pro 11.0v2 :roll:

• 0
Posted

Persoonlijk vind ik dat er met de Troi Dialog Plug-In meer mogelijk is. Hoe zie jij dat?

Nu nog FM Pro 11.0v2 :roll:

Welke wijzigingen zitten daar volgens jou in?

• 0
Posted

Wacht maar op versie 4 van SimpleDialog.

FM 11.0v2 lost naar mijn verwachting het Portal-flickering probleem onder Windows op. En dan natuurlijk de eerste kinderziektes van 11. (De lijnafbreking in tekstvelden over meerdere pagina's?)

• 0
Posted

Je maakt mij wel nieuwsgierig. Kun je alvast een tipje van de sluier oplichten?

Ik heb de trial versie uitgeprobeerd en had het idee dat het flickering probleem onder Windows was opgelost.

Door welke acties gaat een portaal flikkeren?

• 0
Posted
Je maakt mij wel nieuwsgierig. Kun je alvast een tipje van de sluier oplichten?

Ik weet niet of dat zomaar kan. Het duurt niet zo lang meer.

Door welke acties gaat een portaal flikkeren?

Scrollen

• 0
Posted

Inmiddels zijn er nieuwe versies van SMTPit en MenuControl.

Mooi op tijd, slechts 4,5 maand na het verschijnen van de preview van FM11.

Voor MenuControl mag je flink betalen, terwijl er aan functionaliteit niets is veranderd.

Alleen nog SimpleDialog en dan kan ik FM 11 in gebruik nemen...