Jump to content
  • 0

IWP - navigeren door recordsets

reinout

Question

Posted

In IWP is het mogelijk om, als je een lijst van meer dan 25 records hebt, door de sets van 25 records te navigeren met behulp van het bladerboekje in het statuspaneel. Maar dat statuspaneel wil ik liever verbergen voor de gebruikers en alle functies netjes via scripts te laten lopen. Probleem is echter, dat dan ook dat bladerboekje verdwijnt en ik niet weet of daar een alternatief voor is. Iemand een tip?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dan maak je daar toch twee scriptjes voor (pagina vooruit) en (pagina teurg) en twee knopjes?

Dan kan je ook nog zelf bepalen hoeveel records er voorruit en achterruit worden 'gesprongen'...

• 0
Posted

Die knopjes had ik er al neergezet, maar het werkt toch niet zoals ik verwachtte; met pagina vooruit springt hij dan niet naar de volgende 'verse' set van 25, maar laat hij in de getoonde lijst alleen de bovenste weg en zet hij er onderaan een nieuwe bij. In feite moet je dan dus 25 keer op 'volgende pagina' klikken om de hele volgende set van 25 in beeld te krijgen. Dat is toch niet de bedoeling?

• 0
Posted

Je kan ook het recordnummer berekenen. Wat jij wil is per klik naar de volgende 25 records gaan, dit kan heel simpel met GoToRecord [ Get ( RecordNumber ) + 25 ], of andersom (-25) om terug te gaan.

Je gaat nog wel moeten opletten voor als je een negatief getal uitkomt, of als je een getal uitkomt dat groter is dan de foundset.