Ga naar inhoud
  • 0

IWP - navigeren door recordsets


reinout

Vraag

In IWP is het mogelijk om, als je een lijst van meer dan 25 records hebt, door de sets van 25 records te navigeren met behulp van het bladerboekje in het statuspaneel. Maar dat statuspaneel wil ik liever verbergen voor de gebruikers en alle functies netjes via scripts te laten lopen. Probleem is echter, dat dan ook dat bladerboekje verdwijnt en ik niet weet of daar een alternatief voor is. Iemand een tip?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Die knopjes had ik er al neergezet, maar het werkt toch niet zoals ik verwachtte; met pagina vooruit springt hij dan niet naar de volgende 'verse' set van 25, maar laat hij in de getoonde lijst alleen de bovenste weg en zet hij er onderaan een nieuwe bij. In feite moet je dan dus 25 keer op 'volgende pagina' klikken om de hele volgende set van 25 in beeld te krijgen. Dat is toch niet de bedoeling?

Link naar reactie
  • 0

Je kan ook het recordnummer berekenen. Wat jij wil is per klik naar de volgende 25 records gaan, dit kan heel simpel met GoToRecord [ Get ( RecordNumber ) + 25 ], of andersom (-25) om terug te gaan.

 

Je gaat nog wel moeten opletten voor als je een negatief getal uitkomt, of als je een getal uitkomt dat groter is dan de foundset.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...