Ga naar inhoud
  • 0

Scripting zonder bestandsverwijzing


rmw

Vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zijn meer manieren, maar ik zou kiezen voor een import/export functie. Tenminste, als de databases in basis dezelfde structuur hebben....

 

Je pakt de meest uitgebreide database als basis voor je scripts.

Je maakt twee extra scripts "Import" en "Export" waarin je de data voor en na bewerking importeert en exporteert.

 

Je kan dan de database leeg maken en het volgende bestand pakken. Als de bestandsnamen meer consystentie hebben dan zou je dat ook nog enigszins automatiseren.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de voorzet, dudematters, maar ik besef dat ik iets te kort door de bocht heb geformuleerd :)

 

Een beetje meer info:

Het gaat om registraties op projecten.

Er is een basis database die als uitgangspunt wordt gebruikt.

Voor elk project wordt een eigen database gemaakt, die op een aantal punten afwijkt van de andere.

Waarom dan niet 1 grote database met alle projecten? Omdat elk project zijn eigen specifieke punten heeft die niet overlappen.

Het is ondoenlijk om 1 database op te zetten met alle mogelijke bijzonderheden, omdat de bijzonderheden pas worden bedacht bij de opzet van het project.

Bovendien bestaat de methodiek van losse databases voor elk project al een poosje.

 

Nu is de wens dat van alle registraties van alle projecten wordt gecontroleerd of ze afgerond zijn of niet (gewoon een aankruisvakje in de project database)

Het moet een geautomatiseerde actie zijn die een lijst met niet afgeronde registraties oplevert.

Elke database moet dus een schop krijgen om alle niet afgeronde registraties op te hoesten.

En dat kan prima via een export script.

Maar ... hoe geef ik die schop als ik niet weet hoeveel databases het zijn en ook niet vastligt hoe ze heten.

 

Helaas kan je in een overkoepelende database geen script van een andere database aanroepen zonder een volledig opgegeven verwijzing naar het andere bestand.

Er is ook geen plug-in die een script in een andere database kan aanroepen, waarbij de database variabel is, toch?

 

Ik hoop dat het wat duidelijker is...

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

dit is de syntax van DoScript: mFMb_DoScript( scriptName {; fileName {; scriptParameter {; scriptControl}}} )

 

als de file open is kan je hem aanroepen.

 

Komt het er nog op neer om al je database namen te vinden, en dan een loopje te maken. Als ik mij echter goed herinner zal DoScript pas on idle de scripts triggeren, dus moet je wel kijken dat je het hoofdscript tijdens die loop net na het aanroepen van het script pauzeert, met de scriptControl in DoScript kan je het nadien weer in gang zetten. (alhoewel... het gaat over verschillende files, dus ik weet het niet zeker)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...