rmyvml Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 ik denk dat het niet kan, maar je weer maar nooit. ik werk voor een bedrijf dat in nederland en belgie een locatie heeft. we hebben een filemaker server draaien in nederland. nu is het zo dat mensen in nederland met hun eigen naam en wachtwoord kunnen inloggen (via active directory) dit willen wij ook in belgie doen. het probleem is dat er 2 verschillende AD's zijn locatie.nl en locatie.be is het mogelijk om ook met een account in locatie.be aan te melden??? Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd... Groetjes Remy Quote Link to comment
0 Jeroen Aarts Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Remy, Ik maak uit je vraag op dat je op Windows werkt. Dan kan je inderdaad External Authentication maar gebruiken in samenwerking met AD op 1 Domain Controller (DC). Technisch gezien is het zo dat FileMaker Server bij External authentication "kijkt" naar locale user accounts op de machine waarop FMS draait, en dan naar de DC van het domein waarvan de FMS machine lid is. Aangezien je een Mac OS X server in principe kan laten samenwerken met meerdere Directory Servers, zou het op Mac OS in theorie wel kunnen lukken. Ik heb daar geen ervaring mee, als andere Clarifyers hier hun licht kunnen op laten schijnen ... - Jeroen Quote Link to comment
Question
rmyvml
ik denk dat het niet kan, maar je weer maar nooit.
ik werk voor een bedrijf dat in nederland en belgie een locatie heeft.
we hebben een filemaker server draaien in nederland.
nu is het zo dat mensen in nederland met hun eigen naam en wachtwoord kunnen inloggen (via active directory)
dit willen wij ook in belgie doen. het probleem is dat er 2 verschillende AD's zijn
locatie.nl en locatie.be
is het mogelijk om ook met een account in locatie.be aan te melden???
Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd...
Groetjes Remy
1 answer to this question
Recommended Posts