Ga naar inhoud
  • 0

Active directory koppeling


rmyvml

Vraag

ik denk dat het niet kan, maar je weer maar nooit.

ik werk voor een bedrijf dat in nederland en belgie een locatie heeft.

we hebben een filemaker server draaien in nederland.

nu is het zo dat mensen in nederland met hun eigen naam en wachtwoord kunnen inloggen (via active directory)

dit willen wij ook in belgie doen. het probleem is dat er 2 verschillende AD's zijn

locatie.nl en locatie.be

 

is het mogelijk om ook met een account in locatie.be aan te melden???

 

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd...

 

Groetjes Remy

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Remy,

 

Ik maak uit je vraag op dat je op Windows werkt. Dan kan je inderdaad External Authentication maar gebruiken in samenwerking met AD op 1 Domain Controller (DC). Technisch gezien is het zo dat FileMaker Server bij External authentication "kijkt" naar locale user accounts op de machine waarop FMS draait, en dan naar de DC van het domein waarvan de FMS machine lid is.

 

Aangezien je een Mac OS X server in principe kan laten samenwerken met meerdere Directory Servers, zou het op Mac OS in theorie wel kunnen lukken. Ik heb daar geen ervaring mee, als andere Clarifyers hier hun licht kunnen op laten schijnen ...

 

- Jeroen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...