rmyvml Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 In het systeem wat ik op het moment aan het bouwen ben moet een opschoon functie zitten. nu lijkt mij het makkelijk omdat de records niet langer dan 1 jaar oud hoeven te zijn, deze automatisch te laten verwijderen. het liefst 1 jaar (of 6 maanden) nadat ze zijn aangemaakt. iemand een idee hoe dit moet? Quote
0 andries Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 je logt in een veld wanneer de laatste wijziging was (is een optie bij de velddefinities). En dan doe je een zoekopdracht op dat veld naar al de records wiens wijziginsdatum kleiner is dan de huidige datum - 1 jaar. Quote
0 rmyvml Posted June 15, 2010 Author Posted June 15, 2010 Hoe valt dit te doen? ik ben niet goed met rekenen met datums? kun je iets duidelijker uitlegen? alvast bedankt. Quote
0 edc Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 huidige datum min 1 jaar = Date ( month(Get ( HuidigeDatum )); Day ( (Get ( HuidigeDatum )); year((Get ( HuidigeDatum )) - 1) Quote
Question
rmyvml
In het systeem wat ik op het moment aan het bouwen ben moet een opschoon functie zitten.
nu lijkt mij het makkelijk omdat de records niet langer dan 1 jaar oud hoeven te zijn, deze automatisch te laten verwijderen.
het liefst 1 jaar (of 6 maanden) nadat ze zijn aangemaakt.
iemand een idee hoe dit moet?
3 answers to this question
Recommended Posts