Ga naar inhoud
  • 0

portal rows total


tampilisan

Vraag

Filemaker 10 of 11

zelf heb ik een redelijk niveau 5-6 op de schaal van 10

In de opzet een IWP database op te zetten voor een genealogieprogramma kom ik volgend probleem tegen;

Papa en Mama hebben bv 4 kinderen; Jan Piet Koos en Nel. Bij deze records hoord een berekening van de geboortedatum , plaats etc alles verwerk in een cal veld ( text) ( om makkelijk te maken noem ik deze calc ( text) (bv BLAUW)

dus bij Jan hoort BLAUW Bij Piet GEEL Koos ROOD en Nel GROEN

Nu maak ik een portal en leg de nodige realatie's ( huw van Papa en Mama met Geboorte kinderen)

Als resultaat krijg ik in het portal

Naam /GEDCOM /File_idgeb / File_idhuw

Jan /BLAUW /1 /1

Piet /GEEL / 2 /1

Koos ROOD /3 /1

Nel GROEN /4 /1

Niet iedereen is bekent met een gedcom file ( Genealisch programma) . Om een gedcom file ( text) te maken moet ik BLAUW+GEEL+ROOD+GROEN aan elkaar "plakken". De waarden dus niet optellen bv BLAUW is hoofdstuk 1 van een boek GEEL is hoofdstuk 2 etc. Dit gaat niet met SUM of SUMMARY .

het gaat om 200.000 huwelijken en 600.000 kinderen, dus absoluut niet handmatig te doen.

ik zie dat de spatie's in de tabel worden weg gewerkt en niet mooi onder de header staan (/ ingevoegd als scheidingsteken)

Gerard

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...