Bruno Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 Ik heb 1 record met enkel vraagtekens in mijn database. Ik kan het ook niet verwijderen. De file draait in fmserver. Heb al geprobeerd om het record te verwijderen in single-user maar zonder resultaat. Het is niks dat scriptmatig wordt aangemaakt. Als ik het record verwijder dan verdwijnt het van het scherm (zoals bij een normale delete), het antal records blijft echter hetzelfde. De file is niet corrupt. Iemand ervaring met dit probleem? Quote
0 edc Posted July 8, 2010 Posted July 8, 2010 Dit kan toch wijzen op een beschadigde index. Eventjes door de recovermolen halen. Waarschijnlijk zal het probleem hiermee opgelost zijn. Quote
0 AvD Posted July 8, 2010 Posted July 8, 2010 Inderdaad, EDC, alleen dat woordje "eventjes" geeft de indruk dat het allemaal nogal simpel is. Misschien nog even in herinnering brengen wat recovery doet en hoe we daar mee moeten omgaan: Tip 49. Quote
0 Bruno Posted July 8, 2010 Author Posted July 8, 2010 Inderdaad de recovery heeft zijn werk gedaan. Nu alles importeren in een lege doos. Wat is nu eigenlijk het nut van die consistency check ? Ik krijg de melding dat alles ok is. Doe ik een recovery dan krijg ik dat er 12items modified zijn . Quote
0 AvD Posted July 8, 2010 Posted July 8, 2010 Wat is nu eigenlijk het nut van die consistency check ?Ik krijg de melding dat alles ok is. Doe ik een recovery dan krijg ik dat er 12items modified zijn . Da's inderdaad een goeie vraag, en je zal zien dat het antwoord niet zo eenvoudig is: hier even kijken. Quote
Question
Bruno
Ik heb 1 record met enkel vraagtekens in mijn database.
Ik kan het ook niet verwijderen.
De file draait in fmserver.
Heb al geprobeerd om het record te verwijderen in single-user maar zonder resultaat.
Het is niks dat scriptmatig wordt aangemaakt.
Als ik het record verwijder dan verdwijnt het van het scherm (zoals bij een normale delete), het antal records blijft echter hetzelfde.
De file is niet corrupt.
Iemand ervaring met dit probleem?
4 answers to this question
Recommended Posts