Ga naar inhoud
  • 0

Citrix en mail client


andries

Vraag

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Oef, dat denk ik niet, ik neem aan dat je virtueel werkt op de Citrix client (Windows o.i.d.). De Citrix client zal nooit kunnen weten waar je lokale mail is, dus dat zou denk ik niet kunnen.

 

Wat wel kan is op IMAP gaan werken met je mail clients, dat houdt in dat je je citrix mail client op IMAP instelt en dat ook op je lokale PC doet, zo kan je in ieder geval altijd bij je mail (en zie je ook je verzonden, verwijderde en concept mails op beide clients)

Link naar reactie
  • 0

inderdaad, een piste die we overwegen.

 

Op zich kan het wel, als we de mail zelf opmaken (headers en dergelijken), dan bewaren als .eml bestand, en dan met Send Event openen. Dan kunnen we wel met lokale applicaties het bestand openen. Het enige wat dan niet werkt is het verzenden van attachments.

 

Een andere piste die we overwegen is om via SMTP het te versturen, en dan in BCC de zender zetten en in elke mail client een regel op te maken die dan het inkomende bericht naar de map "verzonden" verplaatst, maar op zich vind ik dit persoonlijk een nogal omslachtige manier van werken.

Link naar reactie
  • 0

Filemaker via SMTP mail laten versturen is beter als via een mail client, veel sneller, veel betrouwbaarder.

Dus als je die mogelijkheid hebt zou ik dat altijd doen. Dan in combinatie met IMAP blijf je complete controle en inzicht houden in je mails, wat er verstuurd is en wat er binnenkomt op dat account. Onafhankelijk op welke client je zit. Vrijheid, blijheid ;-)

Link naar reactie
  • 0

He,

 

wil je zeggen dat als ik een mail verstuur via de SMTP functie van FileMaker, ik dit via IMAP kan zien in mijn verzonden map? Ik heb dit nog nooit meegemaakt namelijk...

 

Hier in Belgie zitten wij bij Belgacom waar je geen authentificatie moet geven voor het gebruik van hun smtp server. Ik zou dus niet weten hoe hij dit zou kunnen linken met mijn emailaccount.

 

Ik ga het wel eens proberen of het werkt via gmail, waar je wel de authentificatie moet meesturen en je dus de mail expliciet via je mail account verstuurd (denk ik toch, of gebruiken ze die authentificatie enkel om misbruik te voorkomen?)

 

edit: heb het via gmail getest en het werkt, bedankt voor deze tip! Probleem: skynet heeft geen imap...

Link naar reactie
  • 0

Als je je SMTP instellingen in filemaker op je Belgacom account instelt (als SMTP server) dan komt deze zeker in je IMAP (als Belgacom IMAP mail ondersteund) dus dat gaat zeker goed.

 

Dat je je geen authentificatie hoeft te doen is logisch, je aansluiting is ook van Belgacom, ze weten wie je bent, je zit op hun netwerk.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...