maardema Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Is het mogelijk dat als ik een nieuw record maak in mijn magazijnbeheer dat ik aan de productcode bijv. een foto van het artikel kan linken? Dat als ik bijv. 102 ingeef dat hij dan bij 102 ook de juiste afbeelding geeft? Quote Link to comment
0 Mark Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Ja, dat is mogelijk via de Web Viewer. Hierbij een voorbeeld code voor Windows: data:text/html, Quote Link to comment
0 maardema Posted July 15, 2010 Author Share Posted July 15, 2010 Ik ben niet bekend met het fenomeen Web viewer zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik dit moet instellen dan? Begrijp nog niet helemaal hoe ik het moet instellen! En daarnaast werk ik op een Mac dus dan is het niet via de C schijf bijv.! Quote Link to comment
0 Mark Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 In FileMaker Pro Help staat prima beschreven hoe je een Web Viewer op een layout kunt zetten. Mijn voorbeeld code is HTML waarbij C:\Temp\102.jpg de locatie en bestandsnaam is. Hoe dat op een Mac werkt weet ik niet precies. Het zal wel zoiets zijn als: /Mac HD/Documents/myfile Quote Link to comment
0 maardema Posted July 15, 2010 Author Share Posted July 15, 2010 Ik heb nu een aparte tabel gemaakt met de code en foto. En in het database een container gemaakt met opgezochte waarde en dit werkt perfect! Alleen nu kom ik het volgende probleem tegen, in samengebruik kan ik op afstand de foto's niet zien. Ik krijg dan de melding image not found? Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Quote Link to comment
0 dudematters Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Je afbeelding staat dan op een lokale schijf zonder dat delen aan staat. Je hebt een koppeling met de afbeelding (deze staat dus niet in FM). De externe gebruikers kunnen hier niet bij. Je kan twee dingen doen; 1. De afbeelding in een container veld in FM stoppen (dit kan het FM bestand groot maken) 2. De afbeeldingen op een server of netwerkschijf zetten, zodat iedereen die gebruik maakt van de app hier ook bij kan. Uiteraard moeten je gebruikers hier dan ook rechten hebben om te lezen. Quote Link to comment
0 maardema Posted July 16, 2010 Author Share Posted July 16, 2010 Ik heb de foto's in een containerveld staan dus als ik dit zo lees zou het dan moeten werken maar toch werkt het niet.. Quote Link to comment
0 dudematters Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Als je echt de afbeelding in een containerveld hebt staan (en geen verwijzing naar de afbeelding, even nakijken voor de zekerheid, het is maar 1 vinkje) dan zou het zeker moeten kunnen. Wat je wel even zou moeten nakijken is of je dan geen poorten dicht heb staan op de host machine (een firewall geïnstalleerd?). De filemaker hosting poorten zijn: • 5003: FileMaker Pro clients and the Web Publishing Engine retrieve data • 5353: FileMaker Pro clients discover “local hosts” • 2399: ODBC and JDBC clients (like Microsoft Excel) fetch data • 16000: Your web browser and the Web Publishing Engine fetch server configuration information • 16001: The Server Admin Console configures the database server Ik moet zeggen dat ik dit nog niet heb meegemaakt, mijn app (www.custumcrm.nl) doet het prima, bij de producten staan ook 4 foto's per product en deze zijn door iedereen te zien in een netwerk.... Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Je afbeelding staat dan op een lokale schijf zonder dat delen aan staat. Je hebt een koppeling met de afbeelding (deze staat dus niet in FM). De externe gebruikers kunnen hier niet bij. Je kan twee dingen doen; 1. De afbeelding in een container veld in FM stoppen (dit kan het FM bestand groot maken) 2. De afbeeldingen op een server of netwerkschijf zetten, zodat iedereen die gebruik maakt van de app hier ook bij kan. Uiteraard moeten je gebruikers hier dan ook rechten hebben om te lezen. Struinende op het grote internet, kwam ik deze optie tegen: www.humyo.com Met deze oplossing creeer je een eigen Z schijf die zich laat synchroniseren met een centrale op het internet. Op die manier kan je eenvoudig de inhoud van een containerveld op de Z schijf plaatsen, waarna iedereen die dit ook gebruikt, het weer kan ophalen via het internet en het terug ziet op haar eigen Z schijf. Het scheelt dat je geen VPN verbinding hoeft in te richten als je via het internet Filemaker gebruikers op jouw eigen server laat aansluiten. Iemand hier ervaring mee? Quote Link to comment
0 rgaros Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Je kan ook een pad berekenen, met file: of image: beginnent, en dat in een containerveld plaatsen zodat het de verwijzing voor dat containerveld wordt. Gewoon met Veld Instellen[] Dan geen webviewer nodig. Komt aan bod in mijn tweede training. http://www.filemakercursus.nl Mvg, René Quote Link to comment
Question
maardema
Is het mogelijk dat als ik een nieuw record maak in mijn magazijnbeheer dat ik aan de productcode bijv. een foto van het artikel kan linken?
Dat als ik bijv. 102 ingeef dat hij dan bij 102 ook de juiste afbeelding geeft?
9 answers to this question
Recommended Posts