Ga naar inhoud
  • 0

Afbeelding bij product


maardema

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In FileMaker Pro Help staat prima beschreven hoe je een Web Viewer op een layout kunt zetten.

 

Mijn voorbeeld code is HTML waarbij C:\Temp\102.jpg de locatie en bestandsnaam is.

Hoe dat op een Mac werkt weet ik niet precies. Het zal wel zoiets zijn als: /Mac HD/Documents/myfile

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nu een aparte tabel gemaakt met de code en foto. En in het database een container gemaakt met opgezochte waarde en dit werkt perfect!

Alleen nu kom ik het volgende probleem tegen, in samengebruik kan ik op afstand de foto's niet zien. Ik krijg dan de melding image not found? Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Link naar reactie
  • 0

Je afbeelding staat dan op een lokale schijf zonder dat delen aan staat. Je hebt een koppeling met de afbeelding (deze staat dus niet in FM). De externe gebruikers kunnen hier niet bij. Je kan twee dingen doen;

 

1. De afbeelding in een container veld in FM stoppen (dit kan het FM bestand groot maken)

2. De afbeeldingen op een server of netwerkschijf zetten, zodat iedereen die gebruik maakt van de app hier ook bij kan. Uiteraard moeten je gebruikers hier dan ook rechten hebben om te lezen.

Link naar reactie
  • 0

Als je echt de afbeelding in een containerveld hebt staan (en geen verwijzing naar de afbeelding, even nakijken voor de zekerheid, het is maar 1 vinkje) dan zou het zeker moeten kunnen. Wat je wel even zou moeten nakijken is of je dan geen poorten dicht heb staan op de host machine (een firewall geïnstalleerd?).

 

De filemaker hosting poorten zijn:

• 5003: FileMaker Pro clients and the Web Publishing Engine retrieve data

• 5353: FileMaker Pro clients discover “local hosts”

• 2399: ODBC and JDBC clients (like Microsoft Excel) fetch data

• 16000: Your web browser and the Web Publishing Engine fetch server configuration information

• 16001: The Server Admin Console configures the database server

 

Ik moet zeggen dat ik dit nog niet heb meegemaakt, mijn app (www.custumcrm.nl) doet het prima, bij de producten staan ook 4 foto's per product en deze zijn door iedereen te zien in een netwerk....

Link naar reactie
  • 0
Je afbeelding staat dan op een lokale schijf zonder dat delen aan staat. Je hebt een koppeling met de afbeelding (deze staat dus niet in FM). De externe gebruikers kunnen hier niet bij. Je kan twee dingen doen;

 

1. De afbeelding in een container veld in FM stoppen (dit kan het FM bestand groot maken)

2. De afbeeldingen op een server of netwerkschijf zetten, zodat iedereen die gebruik maakt van de app hier ook bij kan. Uiteraard moeten je gebruikers hier dan ook rechten hebben om te lezen.

 

Struinende op het grote internet, kwam ik deze optie tegen: www.humyo.com

 

Met deze oplossing creeer je een eigen Z schijf die zich laat synchroniseren met een centrale op het internet.

Op die manier kan je eenvoudig de inhoud van een containerveld op de Z schijf plaatsen, waarna iedereen die dit ook gebruikt, het weer kan ophalen via het internet en het terug ziet op haar eigen Z schijf.

Het scheelt dat je geen VPN verbinding hoeft in te richten als je via het internet Filemaker gebruikers op jouw eigen server laat aansluiten.

 

Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...