Jump to content
  • 0

Import excell file probleem

Gravite

Question

Posted

Hallo,

Ik ben bezig een CMDB te bouwen. En we willen daar de licentiegegevens van een bepaalde applicatie in opnemen. We krijgen van de leverancier een excell lijst aangeleverd met die informatie. Alleen is het probleem dat die lijst op meerdere regels gegevens kan hebben van dezelfde computer zie voorbeeld

computer 1 licentie 1

computer 1 licentie 2

computer 1 licentie 3

Computer 2 licentie 1

computer 2 licentie 2

Ik zou graag zien dat Filemaker voor mij deze excell lijst importeert en de computer gegevens samenvoegt

met vriendelijke groet

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hoi Gravite,

Je moet dan de excel data meerdere keren importeren.

De eerste keer maak je nieuwe records aan, de tweede, derde keer update (overeenkomende records in gevonden reeks bijwerken) je de records met de match (records vergelijken op basis van dit veld) op computer nummer en importeer je alleen 'licentie 2' en de volgende ronde 'licentie 3'.

Succes.

Fred

• 0
Posted

waarom maak je niet een hoofdtabel met alle computers en importeer je die excel in een subtabel? Je kunt dan in de hoofdtabel de licenties in een portaal laten zien en zo zit je niet vast aan een gelimiteerd aantal licentie per computer want dat is oneindig geworden.

• 0
Posted

Je kan een import tabel maken, die alle 'ruwe' data van excel bevat. Dan maak je een script die die ruwe data stap voor stap doorloopt en de data in de goede tabel plaatst. Dan heb je nette data waar en hoe je hem wilt hebben.

• 0
Posted

Heel erg bedankt voor de reacties.

Ik ben echt een groentje met Filemaker en tot nu toe weet ik me geen raad met het pakket.

Kan iemand mij een voorbeeld laten zien van zo'n script?

Ik heb al wel de excell lijst in filemaker geimporteerd maar het lukt me niet om 1x de computernaam te laten zien met daarachter alle licenties.

Daar heb ik wel een 2de tabel voor gemaakt. Met het idee om op de 1 of andere manier een soort lookup uit de licentie tabel van te maken.

Dus dat zou zijn:

stap 1 kijk in licentietabel

stap 2 importeer computernaam

stap 3 importeer licentie

stap 4 importeer computer als niet bestaat maak aan. als wel bestaat importeer licentie.

Maar dat lukt me niet

Alvast bedankt voor jullie hulp

• 0
Posted

Je vraagt wel wat... Wellicht is het handig om even je bestand bij te voegen, zodat erin gekeken kan worden, data mag fake zijn....

Dan kan op basis daarvan je vragen beantwoord worden.

• 0
Posted

Ok hier heb ik de kale database met wat fake data

in de tabel detailed license report staan de computer gegevens

in de tabel geklooi heb ik de velden staan die ik nodig heb.

Nu wil ik in de layout geklooi 1x de computer naam met in de rest van de velden de licentie gegevens.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt

demoMateriaalbeheer.fp7

• 0
Posted

Even voor mijn duidelijkheid;

Er kan dus meer dan 1 licentie per computer bestaan?

Er kan meer dan 1 computer per licentie bestaan?

Als ik je voorbeeld zo zie, dan zie ik op Computer 1 Licentie 1 staan, maar ook op Computer 2 staat Licentie 1. Klopt dit?

En kan je een voorbeeld geven van de excel die je leverancier aanlevert?

• 0
Posted

Dank al vast voor je reactie

Ja er kunnen meerdere licenties zijn per computer

Nee elke computer heeft een eigen licentie reeks

de licentie voor computer 2 is de eeste licentie voor die computer 2

Ik heb een voorbeeld mee gestuurt in excell (wel weer gecensureerd)

> Even voor mijn duidelijkheid;

> Er kan dus meer dan 1 licentie per computer bestaan?

> Er kan meer dan 1 computer per licentie bestaan?

> Als ik je voorbeeld zo zie, dan zie ik op Computer 1 Licentie 1 staan, maar ook op Computer 2 staat Licentie 1. Klopt dit?

> En kan je een voorbeeld geven van de excel die je leverancier aanlevert?

Copy of cdr_7774171.rar

• 0
Posted

Gravite. zit toevallig wat oude berichten door te nemen en kom deze vraag tegen. Heb je al een oplossing hiervoor?

Is op zich niet moeilijk zou zelf met een portaal werken op de klant. Dus een klanten kaart met een portaal met de computers waar de licenties op worden bijgehouden.