Ga naar inhoud
  • 0

meerdere bladzijden op 1 layout


tom4ever

Vraag

Beste,

 

Wie kan mij helpen met het volgende. Voor ons offerte systeem gebruiken wij enerzijds filemaker en anderzijds word om een voorblad te maken.

 

Naar mijn inziens kan dit ook in filemaker, maar ben er niet achter hoe. Wie heeft er een oplossing? Kan dit alleen maar door 2 verschillende layouts te maken of kan ik ook in 1 layout 2 bladzijde of meer maken

 

Groet,

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan veel (print) pagina's op 1 layout maken. Als je de layout groter maakt zie je op een bepaald moment een stippellijn, dit is een pagina einde, daarna kan je de volgende pagina maken. De stippellijn wordt bepaald door je printer, die bepaald de marges. Per printer kan dit wat verschillen, dus houdt hier rekening mee.

Je hebt rechts en onder een stippellijn. Speel maar eens met je printer instellingen, dan krijg je door hoe dit werkt op je layout.

Link naar reactie
  • 0

Het lukt enigzins alleen zit ik nu met het volgende.

 

De faktuur layout kent een

kopgedeelgde

hoofdgedeelte

resume gedeelte

 

Als ik nu onder de stippellijn bijvoorbeeld een brief wilt toevoegen komt die het resume gedeelte terecht.... dan worden er 4 pagina's afgedrukt.

Layout

product lijn 1

product lijn 2

productlijn 3

Hoofdgedeelte met mijn brief.

 

Hoe kan ik dit het beste oplossen

 

Groet,

 

Tom

Link naar reactie
  • 0

Dat klopt, als je gedeeltes gaat gebruiken lukt het niet om meerdere pagina's met dezelfde in 1 layout te plaatsen. Dan moet je voor iedere nieuwe pagina een layout maken en via een script de juiste layouts printen. Dat gaat niet anders.

 

Wat ook zou kunnen is dat je de gedeeltes niet aanzet. Ik neem aan dat je een tabel 'Facturen' hebt en een subtabel 'Factuur Regels'. Je kan een portal op een print layout zetten die de factuur regels print. Hier loop je wel weer tegen andere problemen aan, hoeveel portaal regels heb je en passen op een pagina? Je kan deze moeilijk afbreken en bij de volgende pagina doorgaan, tenzij je weer een handig script maakt die dit doet.

 

Ik zou voor optie 1 gaan, meerdere layouts en een script om bij een print opdracht deze layouts achter elkaar te printen.

Link naar reactie
  • 0

Meer pagina's op een layout kan op allerlei manieren. Je vindt het niet terug in de handleiding, maar werkt al vanaf versie 4 of zo.

 

je kan bijvoorbeeld een extra subtotaal in de layout opnemen. Maak een subtotaal op een nieuw veld. Dit veld bevat dan de waarde een. Alleen als je sorteert op dit veld dan verschijnt dit subtotaal in de afdruk. Maak dit subtotaal zo groot als een pagia. Hierin kun je bijvoorbeeld de voorwaarden opnemen of een globaal veld. Zo kan je dus zelf bepalen of deze worden afgedrukt.

 

Tweede methode is om een protaal te maken. Via dit portaal verwijs je naar de diverse records in andere bestanden. Je kan zo een afdruk maken met max 13 bladen.

 

Misschien zijn er meer trucs. Iemand nog een suggestie?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...