Jump to content
  • 0

Record invoegen via portaal

Tom_slr

Question

Posted

Hallo,

Ik heb een probleempje en ik heb geen idee hoe ik dit kan verhelpen.

Ik wil namelijk via een portaal, records aanmaken in een ander tabel (wat overigens geen probleem is en tot op heden altijd heeft gewerkt). Maar op een of ander manier krijg ik nu de melding:

"Deze bewerking kan niet worden uitgevoerd omdat dit veld niet kan worden gewijzigd."

Ik heb relaties liggen tussen de 2 tabellen en daarbij aangevinkt "maken van records toegestaan via deze relatie". Ook heb ik in opties voor veld "wijzigen van waarde tijdens gegevensinvoer verbieden" uitgevinkt staan. En ben ik uiteraard hoofdgebruiker met volledige toegang.

Zoals ik al eerder heb aangegeven heeft dit altijd gewerkt, maar nu niet meer. Het enige dat ik kan verzinnen is dat het iets te maken heeft met het feit dat ik gegevens heb geïmporteerd uit excel?!

Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

Alvast bedankt. Tom

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

zou het key veld van de gerelateerde tabel een autowaarde toegevoegd krijgen die niet modifieable is of is het key veld van de gerelateerde tabel gewoonweg een calculatie? Beide zijn namelijk zeer zeker een verzaker van zo'n melding.

• 0
Posted

Het veld van de gerelateerde tabel was inderdaad een berekeningsveld. Ik heb het veld nu vervangen door een tekstveld met een gerelateerde berekening. Functioneerd precies het zelfde, maar nu kan ik ook gewoon weer records aanmaken via mijn portaal.

Tnx. Tom