Ga naar inhoud
  • 0

Weeknummer!


cubalibre

Vraag

Ik zoek een berkening die van 20 augustus automatisch 1 augustus maakt, het mooiste zal zijn als deze berekening meteen het weeknummer van 1 augustus laat zien met de datums van wanneer tot wanneer die loopt al lijkt me dit onmogelijk dus als een week nog in juli liep moet hij dit laten zien. De bedoeling is dat zodra je halverwege augustus een nieuw record maakt je over de hele maand gegevens per week kan invoeren.

 

Als dit niet mogelijk is maak je me al blij met een berekening die de datum vanzelf aanpast in 1 augustus als 20 augustus in het veld "creationdate" staat.

 

Met vriendelijke groet,

Ed

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als eerste de weeknummering: Probeer eens het zoeken op dit forum je zult versteld staan wat daar al over geschreven is. :D

Dan de datum omzetten: maak een case functie met als de veld waarde van creation date 20 augustus is , hij dan de waarde 1 augustus er van moet maken. Ik denk echter dat dit niet is wat je zoekt maar meer iets in de geest van "als de datum > 19 augustus is en voor 1 september ligt dan moet de datum 1 augustus worden vermeld'

Link naar reactie
  • 0

Voor de eerste dag van de maand gebruik je: Date ( month ; day ; year ) waarbij je als dag 1 geeft en de maand en het jaar haal je uit een datumveld of een Get ( CurrentDate )

 

Dus: Date ( Month ( Get ( CurrentDate ) ) ; 1 ; Year ( Get ( CurrentDate ) ) )

 

Als je de week wilt hebben gebruik je: WeekOfYear ( date ) waarbij je als 'date' de vorige berekening invoert.

 

Misschien kan je er wat mee.

Link naar reactie
  • 0

Moest even puzzelen maar ben erachter gekomen, de get functie heb ik niet dat is een status functie.

 

Thanks werkt nu prima. Top

Voor de eerste dag van de maand gebruik je: Date ( month ; day ; year ) waarbij je als dag 1 geeft en de maand en het jaar haal je uit een datumveld of een Get ( CurrentDate )

 

Dus: Date ( Month ( Get ( CurrentDate ) ) ; 1 ; Year ( Get ( CurrentDate ) ) )

 

Als je de week wilt hebben gebruik je: WeekOfYear ( date ) waarbij je als 'date' de vorige berekening invoert.

 

Misschien kan je er wat mee.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...