Zero55 Posted August 13, 2010 Posted August 13, 2010 heb net FM10.3 op een (nieuwe) windows 7 pc gezet... nu probeer ik via "openen op afstand" een gehost bestand op de FMServer te openen, maar mijn lijst met beschikbare bestanden is leeg. mijn hostadres staat juist ingesteld, op andere pc's werkt het wel. Een snelkoppeling (fmnet:/192.168.1.66/menu.fp7) naar een gehost bestand werkt ook niet... Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd, maar weet niet zo direct wat... Quote
0 edc Posted August 13, 2010 Posted August 13, 2010 Kun je van de nieuwe pc 'pingen' naar 192.168.1.66 . Indien dit niet lukt is er iets niet in orde met netwerk/router of firewall. Quote
0 Zero55 Posted August 13, 2010 Author Posted August 13, 2010 yep, pingen lukt... Edit : Heb net een oplossing gevonden op FMForums : YEEEEE HAAAAAAAA !WE HAVE LIFTOFF! I went to Program Files > Filemaker > FMP 7 and copied the server.pem file and pasted it into the FMP 9 folder, because the file did not exist in this file. I powered up FMP 9, open remote, and there were my files! O Happy Day ! Thank you to EVERYONE who dug deeeeeep to find this issue. It sounds like FMP needs to get the bug out. Seeing as how it was a "date" issue, it will no doubt be surfacing more and more. Thanks again, Stan Heb dus de file server.pem gekopieerd van een werkende client. Greetz Quote
0 Bachje Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 He bedankt, dat was precies wat er bij mij ook aan de hand was bij een herinstallatie van FM9 adv. door de server.pem van deze installatie te vervangen door die van een gewone fm9 kon ik ineens wel op afstand openen. Geweldig. Franc Quote
Question
Zero55
heb net FM10.3 op een (nieuwe) windows 7 pc gezet...
nu probeer ik via "openen op afstand" een gehost bestand op de FMServer te openen, maar mijn lijst met beschikbare bestanden is leeg.
mijn hostadres staat juist ingesteld, op andere pc's werkt het wel.
Een snelkoppeling (fmnet:/192.168.1.66/menu.fp7) naar een gehost bestand werkt ook niet...
Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd, maar weet niet zo direct wat...
3 answers to this question
Recommended Posts