rmw Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Bijgaand een heel simpel voorbeeld. Nieuw gemaakt. Geen oud zeer. Maar het gaat niet goed! Wat ik wil bereiken is een gemiddelde leeftijd per team. In basis niet zo moeilijk. Een gewogen gemiddelde in een summary veld en een gesorteerde lijst. Maar als mijn team geen cijfer in de naam heeft, krijg ik een vraagteken ipv een gemiddelde. FM11 en FM9 doen dit allebei verkeerd. Wie weet hier meer van? rmw Gemiddeld.fp7 Quote
0 rmw Posted August 30, 2010 Author Posted August 30, 2010 JeanWM, Dank. Ik snap dat het zo wel werkt, maar doe je hier niet precies hetzelfde als een gewogen gemiddelde op basis van het team? Waarom moet dat dan met zo'n omweg, als FM zelf een mogelijkheid heeft om het te doen? Mijn opzet zou volgens mij ook moeten werken. Ik houd het op een bug. rmw Quote
0 JeanWM Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 Zelf vind ik het geen omweg. Wie na mij komt kan alles netjes volgen en.....het werkt wel..... Quote
0 tackenco Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 Waarom geef je ook nog een gewicht aan? In een resumé gedeelte werkt een summary toch alleen voor de sortering van het resumé. Als je het gewicht weglaat doet ie het wel. Quote
0 rmw Posted September 6, 2010 Author Posted September 6, 2010 Je hebt helemaal gelijk... Is er in elk geval een oplossing. Blijf ik me nog wel verbazen over het feit dat een teamnaam met cijfer wel en een teamnaam zonder cijfer geen resultaat oplevert... rmw Quote
0 tackenco Posted September 6, 2010 Posted September 6, 2010 omdat je met letters geen berekening maakt. Als je een gemiddelde wilt wegen komt er een extra getal bij waar de berekening dan rekening mee houd (het gewicht). Je gebruikt dat als bepaalde cijfers zwaarder tellen dan andere. Quote
0 rmw Posted September 6, 2010 Author Posted September 6, 2010 Blijkbaar klopt mijn idee van wat een gewogen gemiddelde is dus niet in deze context.... De weging geeft alleen maar aan hoeveel keer een waarde moet meetellen. Standaard staat dat op 1. En als ik het zo opschrijf is dat uitermate logisch. Soms is logica zo logisch dat je het niet meer ziet Dank voor het meedenken. rmw Quote
Question
rmw
Bijgaand een heel simpel voorbeeld. Nieuw gemaakt. Geen oud zeer.
Maar het gaat niet goed!
Wat ik wil bereiken is een gemiddelde leeftijd per team.
In basis niet zo moeilijk.
Een gewogen gemiddelde in een summary veld en een gesorteerde lijst.
Maar als mijn team geen cijfer in de naam heeft, krijg ik een vraagteken ipv een gemiddelde.
FM11 en FM9 doen dit allebei verkeerd.
Wie weet hier meer van?
rmw
Gemiddeld.fp7
7 answers to this question
Recommended Posts