Ga naar inhoud
  • 0

Service starten en stoppen


edc

Vraag

Is het af te raden om zonder meer de filemakerserver service te stoppen zonder eerst via de console de databases te stoppen? Of heeft dit geen enkele invloed. M.a.w. zullen bij het stoppen van de service ook de databases eerst netjes afgesloten worden?

Bij een klant wil men namelijk de automatische updates (Windows) van de server niet uitschakelen. Men zou dan 's avonds via een batchprogrammatje de services stoppen en 's morgens opnieuw opstarten. Wat is jullie mening hierover?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Als je de FM Server service stopt, sluit FM Server de bestanden normaal. Kan totaal geen kwaad.

 

Uitzonderingen bevestigen de regel zullen we maar zeggen.

Want bovenstaande is niet helemaal waar.

Bij het sluiten van de bestanden, geeft de service manager van Windows de FM service een redelijke, maar beperkte tijd om de bestanden te sluiten. Is het binnen die tijd niet gelukt, dan wordt de service toch gestopt. Dat is geregeld in de registry key WaitToKillServiceTimeout. Standaard 20 seconden. Ik moet erbij zeggen dat het een SBS2003 is, dus ik weet niet of het voor de meer recente servers ook nog van toepassing is.

Nu is dat over het algemeen genoeg, maar ik heb ergens een bestand van meer dan 10GB en dat lukt niet in die tijd.

Ik moet dus handmatig de bestanden sluiten voordat ik de server herstart.

 

rmw.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...