Jump to content
  • 0

scriptprobleem

Femca

Question

Posted

Hallo,

Ik heb een script die er als volgt uitziet

Go to Field (delta::Pack_year)

Set Field(If(If(sample_clinical2_r2::Pack_year= "";""; sample_clinical2_r2::Pack_year - sample_clinical2::Pack_year)

Go to Field (delta::Pack_year_proc)

Set Field(If(If(sample_clinical2_r2::Pack_year= "";""; (sample_clinical2_r2::Pack_year - sample_clinical2::Pack_year) *100 / sample_clinical2::Pack_year)

Probleem hierbij is dat dit script enkel en alleen wordt uitgevoerd voor 1 record, het record die zichtbaar is, terwijl ik het voor 2400 records wil uitvoeren. Ik heb geprobeerd om met een Loop dit op te lossen maar dit werkt niet.

Weet er iemand raad?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik zou dit geen scriptprobleem noemen. Wat je wil doen, kan op verschillende manieren. Een ervan is Replace. In het calculatievenster dat je dan krijgt, kan je If en Case ook kwijt (ik zie trouwens dat je met geneste If's werkt; dat is uit de tijd van toen er nog geen Case bestond - begin daar al mee). Doe je het toch via een script, dan is een Loop ook mogeliljk. Dat het niet werkt, zal niet aan de Loop liggen :wink: . Pas je die wel correct toe? Eerst je reeks isoleren (een Found Set actief hebben), daarna naar eerste record gaan, dan je Loop starten en die eindigen met Goto Record Next gecombineerd met Exit after Last.

• 0
Posted

Sorry maar ik had toch nog een vraag.

Ik heb als script

Go to field (fieldname)

Loop

Set Field(if(...))

go to record(next; exit after last)

End loop

Maar als ik nog een 2de go to field en set field wil inbrengen hoe los ik dit dan op? want ik ben echt niet vertrouwd met de loopfunctie.

• 0
Posted

Je hebt die Goto Field niet nodig. bij Set Field hoeft het veld zelfs niet op de layout te staan.

Loop

Set Field1(if(...))

Set Field2(if(...))

go to record(next; exit after last)

End loop