Ga naar inhoud
  • 0

scriptprobleem deel 2


Femca

Vraag

Hoi

 

Ik heb nog steeds last met mijn script maar ik kan het enkel beschrijven adhv voorbeelden om te laten zien wat ik juist bedoel. Dus bij deze

vb.

Ronde 1 WBC = 4,9

Ronde 2 WBC = 3,8

num verschil = leeg

% verschil = leeg

 

Wat ik wil is dat het num en % verschil worden berekend van zodra ronde 2 WBC wordt ingevuld. Als ronde 2 WBC niet ingevuld is dan moet er niets berekend worden. Ik heb in totaal 2500 records dus naarmate dat er meer ronde 2 data wordt ingevuld veronderstel ik zal het script minder tijd nodig hebben?

Ik heb nu als script het volgende maar het werkt niet. Opmerking num verschil is delta clinical en % verschil is delta clinical proc

 

Loop

 

Set field(delta_clinical::WBC; Case ( delta_clinical::WBC_delta = "" and delta_clinical::WBC_deltaproc = "" and sample_clinical2_round2::WBC = not "" and sample_clinical2::WBC = not ""; sample_clinical2_round2::WBC - sample_clinical2::WBC)

 

Go to record (Next; Exit after last)

End Loop

 

thanx

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je al eens in de help gekeken naar de syntax en voorbeelden bij de case functie? Zoals ik al opmerkte bij je vroegere post: Er klopt volgens mij iets niet met de structuur van je database. En in plaats van een loop te gebruiken moet je in de help functie ook eens kijken naar de scriptstap 'veldinhoud vervangen'. dan heb je helemaal geen loop nodig. (Is trouwens in een vorige post ook al aangehaald.)

Link naar reactie
  • 0

In een eerder script gebruikte ik inderdaad Replace field contents, wat perfect werkte, maar dit zorgt er net voor dat mijn script veel te traag werkt vandaar dat ik nu naar een andere oplossing op zoek ben. Insert calculated result werkt ook maar dan enkel op 1 record tegelijk dus geen goed idee. Vandaar een loop en Setfield.

De loop gebruik ik om alle 2500 records te laten berekenen voor bvb het numeriek verschil van de WBC.

Link naar reactie
  • 0

num verschil wordt dan (calculatie / result number):

 

Case ( IsEmpty ( sample_clinical2_round2::Ronde 2 WBC ) ; "" ; sample_clinical2_round2::WBC - sample_clinical2::WBC )

 

of iets dergelijks, tabel- en veldnamen zijn mij niet helemaal duidelijk.

 

Wanneer je de calculatie opslaat als 'stored', dan kun je de velden in relaties gebruiken.

Nooit meer een script laten lopen of handmatig 'Replace Field' uitvoeren

Link naar reactie
  • 0

er zijn me 2 zaken niet echt duidelijk nl wat bedoel je met

 

num verschil wordt dan (calculatie / result number):

 

en waarom nooit meer een script laten lopen of handmatig replace field?

Wanneer je de calculatie opslaat als 'stored', dan kun je de velden in relaties gebruiken.

Nooit meer een script laten lopen of handmatig 'Replace Field' uitvoeren

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...