jvbvlees Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 Hallo ik ben bezig met een database aan het opzetten we willen graag alles kunnen tracheren via een order nummer de opbouw willen we als volg Klantnummer/jaar en de hoeveelste order die kant heeft geklaats dat jaar voorbeeld Klantnummer - Jaar - ordernummer AD101 - 2010 - 01 ik weet niet hoe ik dat volgnummer per klant moet instellen, kan iemand mij helpen ? Quote
0 rmw Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 Door ook een veld te maken waarin klantnummer en jaar zijn samengevoegd en daarop een relatie te leggen naar datzelfde veld, kan je door middel van een Count functie over die relatie tellen hoeveel orders je al hebt en bij aanmaak er dus 1 bij optellen om het nieuwe nummer voor die klant en dat jaar boven tafel te tillen. rmw Quote
0 tackenco Posted October 2, 2010 Posted October 2, 2010 probleem is: wat te doen als er een order tussenuit valt? Bij functie count o.i.d. krijg je dan dubbele nummers. Ik zou gewoon klantnr, jaar, id gebruiken, overigens zou ik ook altijd beginnen met jaar vanwege sortering e.d. Quote
0 pjotter Posted October 2, 2010 Posted October 2, 2010 Ik neem aan dat je order nummer niet hetzelfde is als een faktuur nummer? Ordernummer kun je opbouwen zoals je zelf wilt een faktuur nummerzal altijd opvolgend moeten worden ivm accepteren van een boekhouding door een accountant. Quote
0 jvbvlees Posted October 7, 2010 Author Posted October 7, 2010 tot op heden heb ik dit krijg niet zo goed voor elkaar met het optellen Order Factuur klant::Klantnummer & Year ( Date Created & Count ( field {; field...} ) wat ik ook op de fields invul hij pakt ze niet krijg steeds een melding Quote
Question
jvbvlees
Hallo
ik ben bezig met een database aan het opzetten
we willen graag alles kunnen tracheren via een order nummer
de opbouw willen we als volg
Klantnummer/jaar en de hoeveelste order die kant heeft geklaats dat jaar
voorbeeld
Klantnummer - Jaar - ordernummer
AD101 - 2010 - 01
ik weet niet hoe ik dat volgnummer per klant moet instellen, kan iemand mij helpen ?
4 answers to this question
Recommended Posts