Jump to content
  • 0

Opvolgend nummer afhankelijk van Klantcode

Pasav

Question

Posted

Ik heb het volgende probleem, waar ik met de standaard max functie niet uitkom.

Ik wil bij het maken van een nieuw record dat er een opvolgend nummer wordt gemaakt een type record.

Dat wil zeggen, ik registreer het volgende :

- klantnaam

- type hardware (werkstation, server, printer etc ...

- opvolgende nummer van het type hardware

Dus als er al twee printers bij een bepaalde klant zijn, wil ik als ik een nieuwe printer invoer, dat deze nummer drie krijgt, maar wel op klant niveau alleen.

KAn dingen wel handmatig gaan doen, maar ja dat gaat een keer fout. Ik dnek dat het heel simpel is maar dat ik te moeilijk denk.

Alvast bedankt voor het mee denken.

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

De functie MAX werkt op de gevonden recordset.

Door eerst te zoeken op alle records van dit specifieke product, weet MAX welk hoogste nummer daar in voorkomt. Hoog hem ééntje op en plaats dat in het nieuwe record, dan lijkt mij dat het goed gaat.

• 0
Posted

Beste Pasav,

als ik je goed begrijp heb je al twee of meer tabellen. Je kunt de MAX-functie gebruiken als je eerst een relatie hebt gelegd tussen de tabellen op basis van klantcode en klantcode in de printerlijst. In de lijst tabel KLANTEN laat je dan het volgende nummer berekenen door een rekenveld van bijv. NextNrPrinter. Dit nummer laat je middels een script plaatsen in de lijst van printers bij het toevoegen van een printer. Dit zou m.i. moeten lukken.

Succes,

Ben Banis