Ga naar inhoud
  • 0

Opvolgend nummer afhankelijk van Klantcode

Pasav

Vraag

Geplaatst:

Ik heb het volgende probleem, waar ik met de standaard max functie niet uitkom.

Ik wil bij het maken van een nieuw record dat er een opvolgend nummer wordt gemaakt een type record.

Dat wil zeggen, ik registreer het volgende :

- klantnaam

- type hardware (werkstation, server, printer etc ...

- opvolgende nummer van het type hardware

Dus als er al twee printers bij een bepaalde klant zijn, wil ik als ik een nieuwe printer invoer, dat deze nummer drie krijgt, maar wel op klant niveau alleen.

KAn dingen wel handmatig gaan doen, maar ja dat gaat een keer fout. Ik dnek dat het heel simpel is maar dat ik te moeilijk denk.

Alvast bedankt voor het mee denken.

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

De functie MAX werkt op de gevonden recordset.

Door eerst te zoeken op alle records van dit specifieke product, weet MAX welk hoogste nummer daar in voorkomt. Hoog hem ééntje op en plaats dat in het nieuwe record, dan lijkt mij dat het goed gaat.

• 0
Geplaatst:

Beste Pasav,

als ik je goed begrijp heb je al twee of meer tabellen. Je kunt de MAX-functie gebruiken als je eerst een relatie hebt gelegd tussen de tabellen op basis van klantcode en klantcode in de printerlijst. In de lijst tabel KLANTEN laat je dan het volgende nummer berekenen door een rekenveld van bijv. NextNrPrinter. Dit nummer laat je middels een script plaatsen in de lijst van printers bij het toevoegen van een printer. Dit zou m.i. moeten lukken.

Succes,

Ben Banis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...