Ga naar inhoud
  • 0

meerdere geadresseerden > meerdere prints


dialogica

Vraag

Kunnen jullie me even op weg zetten om het volgende goed te laten draaien.

Ik heb een eenvoudige tabel, waarin de inhoud van een veld moet verspreid worden over een aantal geadresseerden.

De gegevens van de geadresseerde staan in verschillende velden , ,...,

Bedoeling: zoveel output genereren als er ontvangers zijn, elke ouput gepersonaliseerd.

Als er 5 geadresseerden zijn, rollen er 5 gepersonaliseerde boodschappen uit de printer;

als er maar 1 geadresseerde is, rolt er maar 1 boodschap uit de printer.

 

Op het genereren van de printopdracht heb ik een soortement mental block ;-)

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor de reactie.

Ik ben intussen al ergens gekomen (denk ik).

Het gaat over verslagen van vergaderingen, waaraan een variabel aantal mensen deelnemen.

 

Bijvoorbeeld: vertegenwoordiger van partij A, vertegenwoordiger van partij B, financieel adviseur partij A, financieel adviseur partij B, technisch adviseur van partij A, technisch adviseur van partij B...

Het verslag gaat dan naar alle aanwezigen.

 

Een eenvoudig voorbeeld: als vertegenwoordiger van partij B en technisch adviseur van partij A aanwezig zijn, dan moeten er twee verslagen geproduceerd worden, namelijk 1 exemplaar geadresseerd aan vertegenwoordiger van partij B, en 1 exemplaar geadresseerd aan technisch adviseur van partij A.

Maar voor hetzelde geld zijn er 10 deelnemers (max).

Die 10 deelnemers-categorieën hebben elk hun veld in de tabel, waarin hun naam staat. Die naam is via een unieke identifier gelinkt aan een gerelateerde tabel met adres- en andere gegevens die onderdeel uitmaken van het verslag.

Er zijn dus 10 tekstvelden , , , ...

Elk verslag bevat ook een opsomming van alle gegevens van de andere geadresseerden.

 

De selectie gebeurt nadien niet vanuit de deelnemers ("print alle verslagen van vergaderingen waaraan Jan Janssens heeft deelgenomen")

maar vanuit het verslag/de boodschap ("print voor dit verslag een gepersonaliseerde versie voor alle deelnemers").

 

Nu tel ik het aantal deelnemers om het aantal kopijen te bepalen, declareer dit getal in een variabele, en trek dan per geprint exemplaar 1 af van de variabele, tot nul bereikt wordt.

Maar tijdens dit proces moet ik ook nagaan welke deelnemer 'recht' heeft op een verslag.

Elke deelnemer krijgt nl. zijn/haar eigen gepersonaliseerde kopie.

Ik gebruik maar 1 layout, en personaliseer elke print op basis van een variable (identifier van een deelnemer, genereert voor elke print een ander adres).

 

Ik vraag mij af dit wel de meest efficiënte manier is om dit doel te bereiken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...