Ga naar inhoud
  • 0

layout verandert van grootte


goosse

Vraag

Tijdens mijn begin heb ik goed opgelet dat de grootte goed uitkomt van mijn layout maw een druk op de groene + knop op mijn mac geeft geen reactie oftewel het scherm blijft even groot van filemaker

Nu ben ik een tijd bezig en plotseling merk ik dat de grootte wel wijzigt als ik de groene knop gebruik (verticaal wordt het scherm iets groter en kleiner).

Tussendoor ben ik wel van filemaker 10 naar 12 gegaan maar ik heb nog een versie 12 staan en deze werkt nog "goed" (geen verandering in de grootte althans).

Het vreemde is nu dat als ik de applicatie start en zonder dat ik wat wijzig de layout iets verplaats op het scherm dan doet het groene knop weer niks de grootte blijft dan gelijk maar doe ik dat niet dan krijg ik weer dat bij een klik op de groene knop het scherm verticaal iets groter en kleiner wordt.

 

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

 

Ik heb al gecontroleerd op de grootte van de layout, rechtsonderin staat een afbeelding die is even groot op al mijn layouts en staat op dezelfde plek en er staan geen velden op de layout buiten de schermgrootte.

Het open script zet de werkbalken uit net zoals het statuspaneel en doet een "venster aanpassen [vergroten of verkleinen]" in het script...

 

Als iemand een oplossing heeft zou het mooi zijn alvast bedankt als je dit hele verhaal hebt gelezen :)

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hoi,

ik heb je verhaal gelezen.

Inderdaad, als je een bestand opent, venster verplaatst en weer sluit, dan wordt dat niet opgeslagen.

En als je opent, verplaatst en iets wijzigt, dan wordt de nieuwe locatie en afmeting opgeslagen.

 

Dit vind ik ook lastig, dus bereken ik bij het opstarten de grootte en locatie ( en zoom-factor ) van het venster.

Die slag ik eventueel op om later weer te gebruiken,

maar vooral ook om andere vensters steeds op de gewenste locatie te laten verschijnen.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Joost

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...