Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
GWH.Hendriks

script

Question

Ik heb een db waarin ongeoorloofde absentie wordt bijgehouden. Dit gebeurt door van elke absentie een record aan te maken. Notoire spijbelaars komen dus meerdere malen voor. Bij 21 meldingen (records) moet er actie worden ondernomen. Ik wil graag een scipt maken die in een tabel weergeeft van welke leerling er 21 of meer records aanwezig zijn. Wie geeft mij een ideetje hoe ik dit aanpak ?

Geert

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik zat er ook mee te stoeien en heb er een scriptje op los gelaten.

Het script laat een nieuw layout openen met een waarschuwing bij elke veelvoud van de in te stellen drempel (de hoeveelheid overtreding).

Gemakshalve is deze op 4 gezet.

Absentiebewaking.fp7

• 0
Ik zat er ook mee te stoeien en heb er een scriptje op los gelaten.

Het script laat een nieuw layout openen met een waarschuwing bij elke veelvoud van de in te stellen drempel (de hoeveelheid overtreding).

Gemakshalve is deze op 4 gezet.

Normaliter zou je dit doen met 2 tabellen: 1 voor de spijbelaars en 1 voor de spijbelingen (leuk woord :) ) Door dan bij het record het aantal spijbelingen te tellen heb je zo het antwoord. In het voorbeeldbestandje heb ik dat zo opgezet. Let ook op de relatie die er tussen de tabellen staat. Dit geeft je de mogelijkheid om op de kaart van de spijbelaar de spijbelingen in te vullen in het 'portaal'-veld. Het kriterium staat even op 5 spijbelingen maar bij dat aantal of meer wordt er een tekst vertoond.

Hartelijk dank. Hiermee kan ik verder.

Geert