Ga naar inhoud
  • 0

Tab calculatie probleem


maddogmcree21

Vraag

Forum,

 

Na mij ongeveer 2 dagen de kop te lopen breken heb ik de hoop dat ik er zelf uitkom heb ik de hoop maar laten varen dus hierbij mijn vraag,

 

In het bijgevoegde bestandje zit een layout met 4 tabs, tab 1 (altijd berijkbaar) tab 2 tm 4 met een verborgen button over de tab heen om met een script en een calculatie te gaan bepalen of er naar dat tabblad gegaan kan worden,

dit bepaald door een checkbox box 2 aangevinkt toegang tot tab2 enz.

Wat al werkt is dat als er geen box is aangevinkt kun je niet naar tab2 tm 4 als je alle boxen aan vinkt kun je naar alle tabs het probleem is dat als je er een of twee aan hebt hij nog wel eens naar de verkeerde tab gaat.

 

Misschien dat iemand hier er eens een poging kan wagen? of misschien een andere oplossing voor mij heeft?

 

Gegroet,

 

Robin

test.zip

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je geeft je gewenste tab mee als paramter aan het script, dus zet die in een variabele en gebruik die in je test.

Dat maakt dat je met 1 test kan volstaan.

Bovendien heeft FM een functie die jouw twee custom functies overbodig maakt.

Als het soms mis gaat en soms niet heeft dat vaak te maken met het feit dat de gegevens wel gewijzigd, maar niet opgeslagen zijn.

Dus eerst de data committen.

 

Ik zou het script zo opzetten:

Commit Records/Requests [No dialog]
Set Variable [$Tab ; Get ( ScriptParameter) ]
If [not IsEmpty ( FilterValues ( test::Tab List ; $Tab ) )]
GoToObject [$Tab]
End If

rmw

PS Bereikbaar is met een korte ei :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...