Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker linken aan QGIS


Vitruvius

Vraag

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Recent terug an de slag gegaan met QGIS en Filemaker.

Het probleem heb ik ondertussen opgelost (ODBC aanzetten in filemaker, via ODBC manager (te downloaden van apple) een DSN aanmaken)

Het probleem dat ik nu heb is dat ik helemaal geen data krijg via die ODBC verbinding.

Ik maak een verbinding met de databank in QGIS (dat lukt)

Ik krijg een attributentabel met de veldnamen en welk type veld, maar de lengte van het veld is 0 en ik heb geen enkele record.

Het aanzetten van een maximum aantal karakters, UTF-8 forceren, aanvinken dat de gebruiker niet mag negeren, e.d. werkt volgens sommigen, maar niet bij mij.

Heeft iemand vergelijkbare problemen met data via een ODBC verbinding? (hoeft geen QGIS te zijn, want volgens mij ligt daar het probleem niet)

Link naar reactie
  • 0

Het probleem heb ik ondertussen gevonden.

Spaties worden zeer slecht verteert.

Nu is de vraag hoe ik honderden velden in bulk kan controleren op spaties en in bulk aanpassen.

Voor layout het zelfde.

 

of gaat dit manueel werk worden

 

ja, ja ik weet het "nooit spaties gebruiken!" maar hey, als filemaker hier niet over komt klagen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...