Ga naar inhoud
  • 0

Inhoud containerveld als bijlage mail iPad


Max L

Vraag

Hallo, wie kan mij helpen. In een containerveld bewaar ik een ingescand formulier. Dit wil ik als bijlage meezenden met mail. Op een vaste pc lukt dit via een export van het containerveld naar een bepaalde directory, waarna ik eenvoudig een knop heb benoemd om post (mail) met de betreffende bijlage aan te maken. Heeft iemand een idee hoe ik dit ook op de ipad werkend krijg, deze herkend de betreffende - ik gebruik een dropbox map - directory niet. Is er een manier om de inhoud van een containerveld zonder export, maar met een gangbare extensie (bijv jpg) met mail als bijlage mee te zenden?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een PC zit structureel anders in elkaar dan een iPad.

Op de PC kan je over alle mappen heen bladeren, ook van die mappen waar andere programmatuur gebruik van maakt.

 

Een iPad staat zoiets niet toe.

Deze heeft als standpunt dat elk programma haar eigen bestandenset regelt.

In Filemaker zie je dan ook dat behalve FMP12 bestanden, ook de export bestandjes die uit de containervelden komen daar te vinden zijn.

 

Voor de iPad geldt dat je het dus eerst in een container moet hebben zitten, om het daarna via een script te kunnen exporteren (binnen de Filemaker mappen structuur) en te verzenden als bijlage van een mail.

Dan rijst de vraag of je het uberhaupt IN de container kan krijgen, maar dat ontdek je al snel als je iets wilt importeren in de container. Hij geeft dan precies aan welke mappen te benaderen zijn.

 

't Is wel beperkt ten opzichte van een PC oplossing... helemaal mee eens.

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel! Het vanaf zowel de ipad als de pc vullen van het containerveld blijkt geen enkel probleem te zijn. Kun je me nog aan een tip helpen hoe ik de inhoud van het betreffende containerveld als bijlage bij een mail krijg? Als ik kijk welke opties ik aantref bij de instellingen om een bijlage bij een mail (post) te voegen, dan lukt het mij niet om te ontdekken hoe ik het betreffende containerveld daartoe kan benoemen. Ik werk met de defailt directorystructuur van FM 12 Advanced. Groet, Max

Link naar reactie
  • 0

Je kan een containerveld aanklikken op de iPad en ziedaar, je kan hem direct als bijlage versturen met een email.

 

Dat kan ook via een script.

Met Export Field Content kan je de inhoud van de container exporteren, doe dit dan puur op een bestandsnaam, zonder verwijzing naar mappen.

Zelf doe ik dat via een variabele $bestandsnaam met de waarde "foto.jpg".

Met het vinkje aan op Verzend via email, wordt direct daarna de email gestart.

 

Je ziet vervolgens in jouw bestandenoverzicht op de iPad een foto genaamd "foto.jpg" met de inhoud van de bijlage van het zojuist verstuurde mailtje.

 

Wat bij mij nog niet werkt, is het commando Send Mail met $bestandsnaam als bijlage. Op één of andere wijze heb ik het nog niet werkend kunnen krijgen op de iPad... helaas.

Dat levert wel een gebrek op.

Bij de export van een foto, direct te verzenden naar de email, kan ik de overige gegevens van het email bericht niet gevuld krijgen.

Een foto verzenden naar een vooraf bekend email adres, gaat dus niet vanzelf.

Link naar reactie
  • 0

Via een script lukt het inderdaad om de veldinhoud van een containerveld naar de gewenste filenaam te exporteren en vervolgens een mail aan te maken met daarin opgenomen alle velden welke ik wens en als bijlage het geexporteerde bestand. Helaas gaat dit op een pc prima en zie je de bijlage keurig aan de mail vastzitten. Op de iPad plaatst Filemaker Go het geexporteerde bestand echter niet als bijlage aan de mail vast, maar plaatst het bestand binnen Filemaker Go in de map 'Bestanden op apparaat'. Enig idee?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...